سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 39297
|
07:01 - 1398/08/13
نسخه چاپی

«مدرسه اسلامی - انقلابی» مصداق عینی تحول بنیادین است

«مدرسه اسلامی - انقلابی» مصداق عینی تحول بنیادین است
در بیانیه کانون مدارس اسلامی به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان آمده است: مصداق عینی تحول بنیادین، مدرسه اسلامی - انقلابی است که با توسعه آن در عرصه جامعه، بستر تربیت نسل آینده‌ساز کشور در تراز جمهوری اسلامی بیش‌ از پیش فراهم خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، در بیانیه کانون مدارس اسلامی به مناسبت 13 آبان آمده است:  13 آبان، این روز یاد آور تبعید رهبر و بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین یادآور شکست هیمنه پوشالی استکبار جهانی است. این روز یادآور حماسه و ایثار دانش‌آموزان با بصیرت است که برای درهم کوبیدن استیلای «شیطان بزرگ»، یعنی آمریکای خون ‌آشام از جان گذشتند و برگ زرین دیگری را برای مبارزه با استکبار، استعمار و عدم کرنش در مقابل نظام سلطه رقم زدند و نیز تداعی کننده انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی است.

آمریکا از قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی همان شرارت ،گرگ صفتی ،همان تلاش برای ایجاد دیکتاتوری بین‌المللی و همان سلطه‌طلبی بی حد را  ادامه داده است و امروز با وحشی‌گری بیشتر بر آن تکیه دارد و برای شکستن عزت و اقتدار ایران اسلامی راهبرد خود را از یک سو بر جنگ اقتصادی و فرهنگی و از سوی دیگر مذاکره برای نفوذ بیشتر و فراهم سازی بسترهای سلطه جویی و چپاول کشور قرار داده است که بحمدالله با بصیرت ملت و رهبری حکیمانۀ رهبر فرزانه انقلاب ناکام مانده است که در همین ارتباط مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران آینده ساز جامعه اسلامی در آبان ماه 1398 فرمودند: منع مذاکره با آمریکا یکی از ابزارهای مهم بستن راه ورود آنان به ایران عزیز است و ابهت حقیقی و اقتدار ایران را به جهانیان ثابت می‌کند و ابهت پوشالی طرف مقابل را در دنیا فرو می ریزد.

این بیانیه می‌افزاید: نکته حائز اهمیت این است که دشمن برای تحقق اهداف شوم خود از امپراتوری رسانه‌ای و از نیروهای خود فروش و وطن ‌فروش فراری استفاده می‌کند و به خودباختگان داخلی دل‌بسته است. در آستانه گرامیداشت روز عظیم 13 آبان لازم است موارد ذیل موردتوجه و تأمل قرار گیرد:

تنها راه نجات کشور از بن ‌بست‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور اطاعت از رهبر فرزانه انقلاب است که خطوط و چارچوب کلی آن تحت عنوان «گام دوم انقلاب» اعلام‌ شده است.

ما معلمان به‌ عنوان یکی از تاثیرگذارترین مدافعان انقلاب باید با تمام توان  در صحنه حضور داشته باشیم  و به آینده‌سازان میهن اسلامی بیاموزیم که حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب و عزت و اقتدار ملی و پیشرفت ایران اسلامی، وظیفۀ اصلی ماست و برای تحقق آن، باید فداکاری نمود.

به ‌منظور پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی، حاکمیت تربیت اسلامی و انقلابی نسل آینده‌ساز جامعه، در تراز جمهوری اسلامی یک ضرورت است و برای تحقق این مهم؛ «سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش» و همچنین سیاست‌های ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب به‌ عنوان اسنادی راهبردی بابت وجهه همت قرار گیرد و تلاش مضاعف برای ترسیم نقشه عملیاتی آن معمول شود.

محور تحول در نظام آموزش‌ و پرورش «معلم» است و برای نقش‌آفرینی هرچه بهتر معلمان عزیز و گران‌قدر در سنگر تعلیم و تربیت، توجه همه‌جانبه مسئولان ذی‌ربط به منزلت و معیشت آن بزرگواران ضروری است.

سوءِ تدبیرها در مدیریت کشور، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و توجه و عنایت به دیدگاه‌ها و نظریه‌های بیگانگان و فقدان توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی از یک‌سو و همچنین سوءِ تفسیرها ، برداشت‌های غلط وساختارشکنی‌ها از طریق غافلان و وابستگان بیگانه در داخل کشور از سوی دیگر، دشمن را به نفوذ در ساختارهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی بالأخص نظام آموزشی تربیتی امیدوار ساخته است؛ لذا انتظار می‌رود مسؤولان و مدیریت‌های کشوری ضمن توجه همه‌جانبه و بهره‌گیری از نیروهای مستعد و توانمند مؤمن، معتقد و انقلابی و به‌کارگیری ظرفیت‌های داخلی، یک‌بار دیگر ترفندهای شوم دشمن را خنثی نمایند و به بسترسازی تعلیم و تربیت اسلامی برای مقابله با نفوذ دشمن اهتمام بیشتری معمول دارند.

مصداق عینی تحول بنیادین، مدرسه اسلامی - انقلابی است که با توسعۀ آن در عرصۀ جامعه، بستر تربیت نسل آینده‌ساز کشور در تراز جمهوری اسلامی بیش‌ازپیش فراهم خواهد شد.

کانون مدارس اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جبهۀ مقاومت در سراسر جهان اسلام همراه با کلیه همکاران عزیز فرهنگی کشور، 13 آبان 1398 را فرصت اعلام تنفر خود را از شیطان بزرگ و نیز تجدید پیمان با رهبر فرزانه انقلاب و عهدی مجدد با میثاق نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شمارد و بر صیانت از ارزش‌های انقلاب و توسعه و پیشرفت میهن اسلامی با نگاه راهبردی به خودباوری و خوداتکایی و فراهم‌سازی بسترهای عزم ملی و حمایت همه‌جانبه از نظام آموزش‌ و پرورش تأکید دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب