سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35162
|
00:01 - 1397/10/26
نسخه چاپی

فعالیت هزار و 600 پرستار در استان ایلام

فعالیت هزار و 600 پرستار در استان ایلام
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از فعالیت ۱۶۰۰ پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان های این استان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "کریم همتی"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان ایلام، اظهار کرد: پرستاری از شریف ترین مشاغل محسوب شده و نقش جامعه پرستاران در ارتقا خدمات بهداشتی و پزشکی بسیار حساس و تعیین کننده است.

وی، تصریح کرد: بدون شک خدمات پزشکی بدون احساس مسئولیت و تلاش پرستاران ابتر و ناقص می ماند س باید با درک این موضوع تلاش کنیم روز به روز جایگاه این افراد را بهتر شناخته و در جهت بهبود خدمات پرستاری گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، با اشاره به فعالیت حدود ۱۶۰۰ پرستار در مراکز درمانی استان، تاکید کرد: همسازی سازی دریافتی جامعه پرستاران در قبال تلاش ها و زحمات این عزیزان همواره از دغدغه های مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و در این مسیر نیز با وجود محدودیت های اعتباری گام های بزرگی برداشته شده است.

همتی، گفت: دولت در چارچوی طرح تحول نظام سلامت توجه ویزه ای به کاهش هزینه های پرداختی از سوی مردم در بخش بهداشت و درمان داشت ولی تحقق کامل اهداف این برنامه نیازمند تامین اعتبار آن و توجه بیشتر به کادر پزشکی و پرستاری است.

وی اضافه کرد: طی سال های اخیر و به ویژه در دولت های یازدهم و دوازدهم حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای افزایش مراکز درمانی و تامین تجهیزات پزشکی در شهرستان های مختلف ایلام هزینه شده که توانسته تا حد زیادی مشکلات موجود را کاهش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، با اشاره به در دست اجرا بودن ۶۳ پروژه مرتبط با حوزه بهداشت و درمان در استان، خاطرنشان کرد: تجهیز و افتتاح بخش (CCU) بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان با ظرفیت چهار تخت بمنظور کاهش اعزام بیماران قلبی و عروقی ، افتتاح و راه اندازی بخش اورژانس سرپایی و بستری آنکولوژی در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره)، اتمام پروژه ساختمانی مرکز ناباروری استان، استخدام ۱۱۵ نفر بهورز، بهره برداری رسمی از میکروسکوپ اتمی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در محل تحقیقات زیست فناوری و گیاهان دارویی از جمله فعالیت های صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب