سرویس: سیاسی
کد خبر: 33380
|
07:38 - 1397/05/23
نسخه چاپی

برخلاف ادعای آمریکا درباره شکست داعش؛

سازمان ملل: داعش هنوز 20 تا 30 هزار نیرو در سوریه و عراق دارد

سازمان ملل: داعش هنوز 20 تا 30 هزار نیرو در سوریه و عراق دارد
برخلاف ادعای آمریکا درباره شکست داعش، یک گروه از متخصصان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند گروه تروریستی داعش هنوز حدود 30 هزار نیرو در عراق و سوریه دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آسوشیتدپرس، یک گزارش سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش همچنان حدود 30 هزار نیرو در عراق و سوریه در اختیار دارد و شبکه جهانی این گروه در حال گسترش است، همچنانکه گروه القاعده نیز قوی‌تر از قبل برقرار مانده است.

این گزارش که توسط متخصصان سازمان ملل تدوین شده است می‌گوید که علیرغم شکست داعش در سوریه و عراق یک هسته پنهانی از شبه نظامیان این گروه در هر دو کشور سوریه و عراق هنوز باقی هستند و حامیان قابل توجهی نیز در افغانستان، لیبی، جنوب شرق آسیا و غرب آفریقا دارند.

در این گزارش همچنین آمده است؛ شبکه جهانی القاعده نیز همچنان فعال است و طرفداران و متحدانی قویتر از داعش در برخی مناطق جهان از جمله در سومالی، یمن، جنوب آسیا و منطقه ساحل آفریقا دارد.

در این گزارش که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است همچنین آمده است که تعداد اعضای داعش در سوریه وعراق بین 20 تا 30 هزار نفر تخمین زده می‌شود که بخش قابل توجهی از آنها را هزاران تروریست خارجی فعال تشکیل میدهند.

این متخصصان سازمان ملل می‌گویند که تعدادی از جنگجویان داعش، طراحان و فرماندهان این گروه کشته شده‌اند و  تعدادی از آنها مناطق جنگی را ترک کرده‌اند، اما بعضی از آنها هنوز در عراق و سوریه حضور دارند تعدادی در شرایط نظامی هستند اما بعضی از آنها در مناطق شهری و روستایی همسو به صورت مخفی زندگی می‌کنند. 

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که آمریکا و متحدانش یک سال پیش شکست داعش در منطقه را اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب