سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33009
|
07:27 - 1397/04/31
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

افزایش خودسرانه قیمت میوه و سبزیجات در سایه غفلت نظارت

افزایش خودسرانه قیمت میوه و سبزیجات در سایه غفلت نظارت
با این وجود میوه های گیلاس و زردآلو و نیز خیار در حال رقابت در بازار گرانی هستند و کمبود نظارت در سطح شهر باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::نرخ برخی میوجات و سبزیجات در بازار شهر ایلام اخیرا سیر صعودی به خود داشته است، سیری که با توجه به شرایط روز بازار نشان می دهد که این افزایش صعودی همچنان ادامه داشته باشد.

آخرین گزارش های دریافتی از سطح شهر ایلام حکایت از افزایش قیمت میوه های تابستانی دارد به طوری که هر کیلو گیلاس با قیمت های متفاوتی از 10 هزار ( گیلاس درجه سوم) تا 25 هزار تومان (گیلاس درجه یک)  عرضه می گردد.

این در حالی بود که قیمت گیلاس درجه یک در روزهای قبل از این تا 14 هزار تومان بوده و قیمت این میوه در بازار ایلام با افزایش مواجه بوده است.

علاوه بر این قیمت زردآلود در مراکز عرضه با قیمت های بسیار متفاوتی ارائه می گردد و در برخی از این مراکز قیمت هر کیلو زردآلو به 15 هزار تومان نیز رسیده است.

افزایش سه برابری قیمت خیار در برخی اماکن فروش عرضه

گرانی ها البته در روزهای گذشته یقیه سبزیجات را در ایلام نیز گرفته بود و قیمت خیار با افزایش سه برابری قیمت از 1500 تومان به پنج هزار تومان رسیده است.

با این وجود میوه های گیلاس و زردآلو و نیز خیار در حال رقابت در بازار گرانی هستند و کمبود نظارت در سطح شهر باعث بروز چنین مشکلاتی شده است، مهمتر اینکه در برخی مغازه های میوه فروش همان خیار با کیفیت پنج هزار تومان به قیمت سه هزار و 500 تومان به فروش می رسد و این نشان می دهد چنانچه دستگاه های نظارتی فعالیت خود را به صورت منظم ارائه دهند دیگر شاهد چنین افزایش های خودسرانه ای نخواهیم بود.

متأسفانه پیگیری های خبرنگار ایلام بیدار برای پاسخگویی مسئولان ذیربط بی نتیجه مانده و همچنان تلاش های برای پاسخگویی در این زمینه ادامه دارد.

عدم رسيدگي و نظارت قوی بر بازار ميوه که از اقلام مورد نياز و ضروری مردم است سوالات فراوانی را در افکار عمومی پديد آورده است، بایستی تدابیر لازم برای کاهش قیمت این محصولات در نظر گرفته شود تا شرایط خرید برای مردم متناسب شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب