سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31995
|
08:01 - 1397/02/06
نسخه چاپی

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

یک پنجم وسعت ایلام با خطر بیابانی شدن رو به رو است

یک پنجم وسعت ایلام با خطر بیابانی شدن رو به رو است
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک پنجم اراضی استان ایلام طی سال های آینده می تواند به کانون تولید گرد و غبار تبدیل شود که باید مسئولان امر با جدیت با این مسئله برخورد کنند.

به گزارشايلام بيدار، "اسکندر زند"، معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه دومین همایش بین المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام اظهار کرد: متاسفانه عزم بین المللی برای مقابله با تهدید ریزگردها با توجه به ناامنی در کشورهای منطقه از سوی کشورهای مسئول مشاهده نمی شود.

وی، با بیان اینکه با وجود تلاش های کشورمان همچنان شاهد گسترش این پدیده در کشور و منطقه هستیم، افزود: با برقراری کامل امنیت در کشورهای همسایه کشورمان بتوانیم بطور عملی شاهد مقابله ریشه ای با این موضوع باشیم.

زند، با تقدیر از برگزار کنندگان همایش بین المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام گفت: موارد مطرح شده از سوی کارشناسان نباید به بوته فراموشی یا بی تفاوتی سپرده شود.

وی استان خوزستان را از نظر وجود کانوان های ریزگرد در شرایط بحرانی برشمرد و اضافه کرد: طرح پایلوت ۵۰ هکتاری در قالب مهار کانون های ریزگرد در جبیر خوزستان از مهم ترین و شاخص ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است که در این طرح علوفه، نهال ها و نیز پرورش آبزیان مقاوم به شوری در وسط بیابان های منطقه جبیر ایجاد شده و همچنین طرح پایلوت پنج هزار هکتاری در میادین اصلی تولید گرد و‌ غبار در جنوب خوزستان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، یادآور شد: همچنین ایلام نیز از آثار این پدیده تاثیر بسیاری داشته بطوریکه در ارزیابی ها یک پنجم اراضی استان ایلام طی سال های آینده می تواند به کانون تولید گرد و غبار تبدیل شود که باید مسئولان امر با جدیت با این مسئله برخورد کنند.

گفتنی است، همایش بین المللی گرد و غبار با حضور کارشناسانی از کشورهای چین، اسپانیا، استرالیا، پاکستان، آفریقای جنوبی، آمریکا و عراق به مدت ۳ روز در دانشگاه ایلام در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب