سرویس: سیاسی
کد خبر: 17963
|
09:36 - 1394/10/01
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با ایلام بیدار:

قانون محدودیت سفر به ایران در تضاد با برجام است/ امریکا به دنبال وضع تحریم های جدید است

قانون محدودیت سفر به ایران در تضاد با برجام است/ امریکا به دنبال وضع تحریم های جدید است
احمد بخشایش گفت: امریکا با اعمال این قانون به دنبال وضع تحریم های جدید است.

"احمد بخشایش"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص قانون محدودیت سفر به ایران گفت: براساس قانون محدودیت سفر به ایران از سوی امریکا، 28 کشور که لغو روادید با این کشور دارند و در فرودگاه به آنان ویزا داده می شود براساس آن هر کدام از شهروندان این کشورها اگر به چهار کشور از جمله سودان، ایران، عراق و سوریه سفر کنند این افراد را با مشکل و محدودیت ویزا رو به رو می کنند و به نوعی با این اقدام آنان را تهدید کرده اند.

وی اظهار کرد: بعد از اینکه دو تبعه عربستانی در امریکا اقدام به انفجار یک مرکز خدمات عمومی در امریکا نمودند و در این ماجرا 14 نفر کشته شد و در حالی که عربستانی ها آتش افروزی و اقدام به ترور می کنند، اما امریکا ایران را محکوم می کند.

این نماینده مجلس افزود: امریکا از این قوانین دو هدف را دنبال می کند، یکی اینکه کنگره در اجرای برجام با اوباما مشکل داشت و اینکه در اثر برجام تحریم ها برداشته شود این را بعنوان تحریم هایی جدید اعمال کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: به طور مثال مدیر یک شرکت آلمانی چنانچه قصد سفر به ایران را داشته باشد هنگام سفر به امریکا طبق این قانون با مشکل مواجه می شود و در نتیجه مبور به لغو سفر خود با ایران می شود.

بخشایش بیان کرد: هدف از اجرای این قانون این است تا امریکایی ها به ایران بفهمانند اگر در برجام تحریم ها برداشته شد، تحریم های جدیدی در راه است و این تحریم ها پابرجا خواهد ماند.

وی عنوان کرد: اعمال این قانون نشان از استمرارمخالفت امریکا با ایران دارد و در این قضیه برخی در کشور بر این عقیده هستند که این قانون با روح برجام مخالفت دارد و با قوانین مستمر در برجام مخالفتی ندارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: عده ای نیز بر این باور هستند این قانون با خود برجام مخالف است و از نظر بنده این قانون با برجام مخالفت دارد و دلیل آن نامه جان کری به ظریف است.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اگر چه در این قانون وزیر خارجه امریکا به وزیر خارجه کشورمان اعلام کرده که این قانون را اجرای نمی کنیم اما این گفتار جان کری حرف صحیحی نیست.

بخشایش ابراز کرد: ما از یک طرف برجام را اما می کنیم اما از طرف دیگر امریکا اقدام به این گونه قوانین می کند البته این نشان از ذات امریکا دارد که با ایران این گونه برخورد کند.

وی تأکید کرد: بهتر بود امریکا در اجرای برجام قدم به قدم اعتمادسازی می کردند تا ایران نیز در ادامه کار پیشگام می شد اما عمل نکردن به تعهدات در قالب وضع این قوانین مشکلاتی را به وجود خواهد اورد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اینکه برجام را به گونه ای تفسیر کنند که نشان دهد این قانون ضد برجام نیست نشان از عدم اعتماد دارد چرا که این گونه اظهارات فقط توجیه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور ساخت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که ما به امریکا اعتماد نداریم به همین موضوع برمی گردد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب