سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17174
|
08:29 - 1394/08/09
نسخه چاپی

ایلام را آب برد، موبایل و اینترنت دهلران را خواب

ایلام را آب برد، موبایل و اینترنت دهلران را خواب
مردم دهلران به دلیل بارندگی ها یک روز از فناوری اطلاعات بی بهره شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، امروزه فناوری اطلاعات یک نیاز حیاتی برای یک جامعه در حال توسعه می باشد.

ادارات در عصر حاضر برای اینکه در مصرف کاغذ، زمام و هزینه صرفه جویی شود و ارباب رجوع با رضایت کامل آن اداره را ترک کند به تدابیر الکترونیکی روی آورده اند.
همچنین مردم برای ارتباطات، دیگر نیاز به صرف هزینه رفت و آمد ندارند و با تلفن و اینترنت احوال و امورات خود را پیگیری می نمایند.
امروز یک روستایی با تلفن همراه می تواند با اقوام در مرکز شهرها و روستاهای کشور ارتباط برقرار نماید و جویای احوال شود و در صورت بحران درخواست کمک نماید.
متأسفانه در استان ایلام مسأله فناوری اینترنت و در برخی موارد تلفن همراه دارای نواقص زیادی و کندی های فراوانی می باشد و در شهرستان دهلران این مسأله بسیار حادتر است.
شهرستان دهلران دارای وضعیت جوی خاصی می باشد. در تابستان شدت گرمای آن به بالای ۵۰ درجه سانتیگراد و در زمستان به دلیل سرمای خشکش تا مرز استخوان پیش می رود...
کاربران اینترنت دهلران، با هر گرما، رعد و برق، باران ملایم و در برخی روزها با وزش نسیمی تنشان می لرزد و به سرعت سراغ اینترنت را می گیرند تا کارهای عقب افتاده شان را انجام دهند. چراکه بیشتر مواقع با آمدن پدیده های طبیعی دل چراغ اینترنت مودم ها(دستگاه اتصال دهنده به اینترنت) می تپد و ارتباط کاربران اینترنت دهلرانی با دهکده جهانی قطع می شود.
بر اساس این گزارش در روز هفتم آبان ماه  استان ایلام سراسر بارانی بود و در شهر ایلام این نعمت اللهی به دلیلی شدت فراوان و مشکلات زیرساختی به بحران تبدیل شد.
با سرازیر شدن سیل در شهر ایلام، رسانه های دیجیتال به صورت آنلاین اخبار خود را در سایت ها منتشر می کردند. اما در شهر دهلران بسیار متفاوت بود. چه از نظر وضعیت جوی و چه از نظر ارتباطات...
خوشبختانه باران در شهر دهلران بسیار مطلوب بود و اگر خسارتی وارد شده به دلیل زیرساخت های بسیار نامطلوب آن است که همواره امام جمعه دهلران آن را از طریق تریبون نماز جمعه به گوش مسئولان استان می رساند. اما جای تأمل دارد که باران و رعد وبرق که سیل راه نینداخته بود باعث قطع اینترنت و شبکه موبایل دهلران از شامگاه چهارشنبه(6آبان) تا نزدیکی ساعت 6 عصر پنج شنبه(7آبان) شده بود.
 
تکنولوژی فناوری اظلاعات زمانی می تواند خودنمایی می کند که در مواقع بحران به داد مردم و مسئولان یک منطقه برسد. ولی در دهلران در بعضی مواقع که بحران نیست نیز از حال می رود و به اجبار باید از راه های ارتباطی سنتی استفاده نمود.
 
امید است که مسئولان استان صدای مسئولان شهرستان دهلران و مردم این دیار را بشنوند و برای زیرساخت های این شهرستان چاره ای با طول عمر فراوان بیندیشند.
 
باران همچنان در راه است و خدا نکند که بازهم شبکه های ارتباطی دهلران قطع شود و این آخرین خبر ما باشد.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب