سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17166
|
16:00 - 1394/08/08
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

مهمترین عامل موفقیت نظام، حاکم بودن روحیه بسیجی است

مهمترین عامل موفقیت نظام، حاکم بودن روحیه بسیجی است
امام جمعه ایلام گفت:یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های راهبردی دشمنان، برخورد با روحیه بسیجی و در نهایت نابود کردن تفکر بسیجی به ویژه در میان نسل جوان کشور ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نمازجمعه شهر ایلام گفت:اعلام الزامات نه‌گانه رهبر فرزانه انقلاب برای اجرای برجام، امید دشمن را برای فرار از تعهدات و بهانه‌تراشی برای عمل به محتوای برجام تبدیل به ناامیدی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: قطعاً استمرار حمایت رهبری از برجام منوط به اجرای دقیق شروط نه‌گانه معظم‌له است، تخلف یا توجیه بی‌اساس از عملیاتی کردن الزامات رهبری، در واقع امتیاز دادن به دشمن و خیانت به نظام و ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: یکی از برجسته‌ترین فراز اعلام الزامات رهبر معظم انقلاب این است که پذیرش مذاکرات هسته‌ای از سوی ایران با هدف لغو همه تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و مالی صورت گرفته است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا باید نسبت به لغو تمام تحریم‌ها تعهد کتبی بدهند و بهانه‌تراشی به عنوان حقوق بشر و حمایت از جبهه مقاومت و عدم لغو برخی از تحریم‌ها و همچنین تصویب تحریم‌های جدید بعد از اجرای برجام از طرف‌های غربی پذیرفتنی نیست.

لطفی تصریح کرد: مسئولان دولتی و خصوصاً تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید بدون هیچ‌گونه تعلل و مسامحه‌ای، الزامات نه‌گانه رهبر معظم انقلاب را در برابر آمریکا و اروپایی‌ها جامه عمل بپوشانند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اکتفا به انتشار بیانیه و سخنرانی و اعلام آمادگی لفظی کفایت نمی‌کند، بلکه مسئولان باید مراقب شیطنت مقامات رژیم آمریکا باشند و فریب لبخندهای آنها را نخورند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش، به 8 آبان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت انقلاب و نظام اسلامی، تفکر بسیجی و حاکم بودن روحیه بسیجی در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی است.

وی ادامه داد: روحیه بسیجی همواره انقلاب و اسلام و نظام اسلامی را در برابر هجمه‌های گسترده دشمنان حفظ کرده و امروز هم این روحیه بسیجی عامل بازدارندگی دشمن در تهاجم نظامی به ایران اسلامی است.

امام  جمعه ایلام اضافه کرد: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های راهبردی دشمنان، برخورد با روحیه بسیجی و در نهایت نابود کردن تفکر بسیجی به ویژه در میان نسل جوان کشور ایران است.

لطفی تصریح کرد: گستاخی مقامات آمریکایی علیه ملت ایران و فقدان پاسخگویی متقابل مقامات جمهوری اسلامی، داستان غم‌انگیز و ملال‌آوری است، در آستانه اجرایی شدن برجام، آمریکایی‌ها با ادبیات زشت و تهدیدآمیز، غیرقابل اعتماد بودن خود را ثابت کردند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 13 آبان اشاره کرد و گفت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام است؛ مبارزه با استکبار و دولت استکبار آمریکا اصلی‌ترین وظیفه و سیاست راهبردی و اقدام مستمر و جهت‌گیری حرکت نظام اسلامی است و هرگز نباید در این جهت‌گیری سستی یا اشتباهی به وجود آید.

وی ادامه داد: دولت آمریکا مظهر استکبار و نماد ظلم و ستم و تجاوز و غارتگری و چپاول ثروت کشورهای اسلامی است، آمریکا به عنوان دشمن شماره یک و قسم‌خورده مردم و انقلاب اسلامی است، هر چه زمان پیش می‌رود، حکمت کلام امام راحل که فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است و آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» روشن می‌شود.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به رکود اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: رکود اقتصادی، کشور را دچار مشکلات و چالش‌های بزرگی کرده است، عامل اصلی برای برون‌رفت از مشکلات و خروج از رکود شکننده اقتصادی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: اگر در طول دو سال گذشته مسئولان اجرایی کشور نسبت به اقتصاد مقاومتی اهتمام جدی داشتند و توافق هسته‌ای را به عنوان فرشته نجات کشور و شکوفایی اقتصاد بیمار کشور مطرح نمی‌کردند، امروز شاهد این همه مشکلات از جمله رکود اقتصادی و معضلات معیشتی در کشور نبودیم.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری به دولت جدید توصیه کردند، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی تکیه کند و انتظار کمک و چشم‌دوختن به خارج نداشته باشد، چراکه کشور عزیز ایران با داشتن جوانان شجاع و فداکار، توانایی غلبه بر همه مشکلات را دارد.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به اقدام رژیم فاسد آل‌سعود نسبت به دستگیری و محکومیت روحانی برجسته شیعیان عربستان آیت‌الله شیخ نمر اشاره کرد و افزود: این اقدام پیامدهای بسیار سنگین سیاسی برای عربستان خواهد داشت. این روحانی مبارز و شجاع به جرم اعتراض به جنایات رژیم سعودی در حق مسلمانان به ویژه شیعیان مظلوم مناطق شرقی عربستان که از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی برخوردار نیستند، چندین سال در زندان انفرادی زیر شدیدترین شکنجه‌های قرون‌وسطایی سپری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اکنون رژیم سعودی تصمیم به اعدام این روحانی مبارز دارد و قطعاً جهان اسلام در برابر این جنایت سکوت نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب