سرویس: سیاسی
کد خبر: 1022
|
10:39 - 1391/10/12
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس:

با به کارگیری مجدد بازنشستگان در راس مدیریت استان مخالفم

با به کارگیری مجدد بازنشستگان در راس مدیریت استان مخالفم
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:با به کارگیری مجدد بازنشستگان در راس مدیریت استان مخالف هستم.

به گزارشایلام فردا،دکتر احمد شوهانی در گفت و گوی اختصاصی با ایلام فردا به سوالات مختلف در  حوزه های سیاسی،بین المللی،اقتصادی و استانی پاسخ داد.

به علت طولانی بودن مصاحبه ایلام فردا با دکتر شوهانی ،این مصاحبه در دو بخش تقدیم شما می گردد که بخش اول در خصوص تحولات استانی و بخش دوم نیز در خصوص مسائل سیاسی،بین المللی و اقتصادی در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

 

مقام اول بیکاری استان در کشور

به گزارش ایلام فردا،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص مشکلات استان ایلام به خصوص بیکاری افزود:بنده به عنوان وظیفه نمایندگی مشکلات استان را  در چهارچوب قوانین منتقل می کنم .

وی اظهار داشت:البته واقعیتی که وجود دارد آن است که استان ایلام با داشتن 21 درصد بیکاری بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران بالاترین نرخ بیکاری را در تمام کشور دارا می باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس افزود:این آماری است که متاسفانه تیم قبلی مدیریت استان می گفتند 14 درصد و بنده هم به آنها می گفتم که این آمار شما صحیح نیست،چرا ما باید آمار بیکاری استان را پایین بیاوریم که دولت توجه نکند.

وی ادامه داد:ما واقعیت را می گوییم که دولت توجه کند،راهکار ارائه دهد ،خدا رو شکر مرکز آمار ایران، آمار بیکاری را ارائه داد؛ما هم داریم پیگیری می کنیم ،بارها پیش مسئولان رفتم و گفتم که استان ما با این همه نقطه قوت،با این همه ظرفیت،425 کیلومتر مرز مشترک،13 درصد منابع گازی ایران و 7 درصد منابع نفتی ایران،با این همه زمین کشاورزی و این همه آب  دارای 21 درصد نرخ بیکاری است.

شوهانی بیان داشت:سال 91 را مقام معظم رهبری به نام حمایت از کار و سرمایه ایرانی معرفی کردند، به خدا من جاهایی رفتم گفتند آقا این سد رو درست کنید تا ما کار کشاورزی انجام دهیم ؛من هم به وزیر نیرو گفتم پیام مردم ایلام این است شما سد سازبن،سد چناره،سدچنگوله را در ایلام احداث کنید ببینید چقدر کار ایجاد می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:منابع نفتی آذر و چنگوله را ببینید،از یک سفره مشترک بین ایران و عراق شکل گرفته اما عراقیهای 5 دکل نفتی ایجاد کردند و ما فقط یک دکل؛چرا اجازه می دهیم سراشیبی نفت به سوی عراق و در واقع آمریکاییها روان شود،در این خصوص هم تذکرات لازم را به وزیر نیرو دادم.

 

هیچ دخالتی در انتصابات  شهرستانی ندارم

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص جابجایی صورت گرفته در مدیریت استان و سایر پست های اجرایی استان تصریح کرد:حقیقتا ما هم برخی اوقات از دیگران اخبار جابه جایی ها را می گیریم ،دولت خیلی دوست دارد که خودش تصمیم بگیرد و طبیعتا همین منوال در سطح مدیریت استانها هم وجود دارد.

دکتر شوهانی ادامه داد:البته ما درباره نقص هایی که وجود دارند تذکرات لازم را می دهیم ولی بنده هیچ دخالتی در این انتصابات ندارم.

نماینده مردم ایلام در مجلس اضافه کرد:حتی چند وقت پیش فردی تماس گرفت و گفت شما مانع شدید که بنده فرماندار فلان منطقه شوم که به او گفتم به خدا در جریان نیستم.

وی تاکید کرد:طبیعی است که در سطح مدیریت کلان استان اگر از ما مشاوره بخواهند ما هم نظراتمان را می گوییم ولی در سطح شهرستانها هیچ گونه دخالتی نداریم و کارها توسط مجموعه استانداری صورت می گیرد.

از عملکرد استاندار جدید رضایت کامل دارم

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد استاندار جدید ایلام بیان داشت:

استاندار جدید ایلام استاندار خوبی است،استاندار با انگیزه و حقیقتا دنبال کار است؛فردی بسیار پر انرژی  که انشاالله از این انرژی و انگیزه و نفوذی که دارد به نفع توسعه استان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد:بنده به شخصه از عملکرد استاندار محترم رضایت کامل دارم.

 کاری نخواهم کرد که آبروی استان ما برود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد برخی از نمایندگان ادوار گذشته استان در مجلس که به سخنگوی سران فتنه تبدیل شده بودند تصریح کرد:ما هر چه داریم از ولایت است،ما در خدمت نظام و در راس آن ولایت عزیزخواهیم بود؛ بنده کاری به گذشته ندارم و فقط جوابگوی اعمال خود می باشم.

وی اظهار داشت:بنده همانطور که قبلا در قبل از انتخابات مجلس گفته ام و اکنون نیز تکرار می کنم حامی ارزشها،حامی نظام و حامی ولایت و سربازولایت هستم و کاری نخواهم کرد که آبروی استان ما برود.

با به کارگیری مجدد بازنشستگان در راس مدیریت استان مخالفم

به گزارش ایلام فردا،دکتر شوهانی در خصوص به کارگیری مجدد بازنشستگان در راس مدیریت استان اظهار داشت:بنده کاملا با این موضوع مخالف هستم.

نماینده مردم ایلام در مجلس اضافه کرد:الان ما شاهد هستیم که در هر خانواده ای چند نفر بیکار وجود دارند،ضمن اینکه باید حمایت های همه جانبه از بازنشستگان صورت گیرد اما باید از به کارگیری این عزیزان جلوگیری کرد.

وی افزود:خوشبختانه این موضوع در استان ما کمتر وجود دارد ولی در کل کار قانونی نیست،اگر سن بازنشستگی 30 سال است که خوب در همان سن بازنشسته کنید اگر نه، خوب سن را تا 40 سال بالا ببرید تا این مشکلات به وجود نیاید.

شوهانی بیان داشت:قانون برای همه یکسان است اگر شوهانی استثنا شد دیگر به درد نمی خورد و نباید برای هیچ کساستثنا قائل شد.

 

خط آهن ایلام در سال 1391 باید اجرایی شود

وی در ادامه در خصوص طرح راه آهن ایلام گفت:با تلاشی که صورت گرفت و دستوری که از وزیر راه گرفتیم ، خط آهن ایلام در سال   1391 باید اجرایی شود یعنی استارت بخورد که 4/200/000/000تومان  اعتبار دارد و در سال بعد این اعتبار بیشتر می شود.

دکتر شوهانی ادامه داد:امسال مشکلاتی وجود داشت اعتبار کمتری جذب شد ولی به جد پیگیر این موضوع هستیم که این خط در امتداد خط آهن استان کرمانشاه اجرایی شود و بنده قول می دهم که این مهم به انجام برسد.

 

12/300/000/000 تومان در حوزه آب استان اختصاص پیدا کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص مشکلات خشکسالی در استان تصریح کرد:در دیدار اخیری که با معاون وزیر نیرو داشتم مبلغ 12/300/000/000 تومان در حوزه آب استان اختصاص داد،در حال رایزنی هستیم که انشاالله این قضایا حل شود.

رضایت و نظر مردم بسیار مهم است

نماینده ایلام درمجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص اقدامات انجام گرفته خود در مجلس بیان کرد:در خصوص راه آهن،در خصوص مرز،نفت وگاز، برای اولین بار کاری را انجام می دهیم که50 درصد سهمیه جذب  وزارت نفت در استان بومی بشود؛سهمیه استخدامی که به ادارات داده شده بود تا پایان سال 91 تعداد 700 نفر بود که با رایزنی انجام گرفته به 1400 نفر افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد:من حتی برای افزایش بیشتر هم مجوز گرفتم که آقای کریمی معاون استاندار گفت همین مقدار 1400 نفر کافی است .

دکتر شوهانی افزود:فرمانداری سیروان را هم در دیدار با آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور دستورش را گرفتم ولی متاسفانه خیلی از کارهای ما با کمبود اعتبار مواجه شده ،ولی آنچه که مهم است رضایت مردم و نظر مردم در خصوص نحوه کار بنده می باشد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب