ایلام بیدار08:54 - 1405/04/07
باوجود شکست‌ناپذیری؛

ایران از جام جهانی حذف شد

تیم ملی ایران با سه تساوی و کسب سه امتیاز، بدون تحمل حتی یک شکست از مرحله گروهی جام جهانی کنار رفت. شاگردان امیر قلعه‌نویی با قرارگرفتن در رده نهم تیم‌های سوم، تنها یک پله با صعود به مرحله حذفی فاصله داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، تیم ملی ایران در پایان مرحله گروهی جام جهانی با سه تساوی برابر نیوزلند، بلژیک و مصر، سه امتیاز کسب کرد و بدون شکست از رقابت‌ها حذف شد.

 ایران در نخستین دیدار خود برابر نیوزلند به‌تساوی ۲ بر ۲ رسید، سپس مقابل بلژیک به‌تساوی بدون گل رضایت داد و در آخرین مسابقه نیز برابر مصر با نتیجه یک‌بریک متوقف شد. در این دیدار، گل دیرهنگام شجاع خلیل‌زاده پس از بازبینی کمک‌داور ویدئویی (VAR) به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

 باوجود نمایش قابل‌قبول تیم ملی، نتایج سایر گروه‌ها به سود ایران رقم نخورد. دیدار اتریش و الجزایر با نتیجه‌ای به پایان رسید که هر دو تیم راهی مرحله حذفی شدند و ایران با قرارگرفتن در رده نهم تیم‌های سوم، از صعود بازماند؛ درحالی‌که تنها هشت تیم برتر سوم جواز حضور در مرحله بعد را به دست می‌آوردند.

 بدین ترتیب، شاگردان امیر قلعه‌نویی بار دیگر در مرحله گروهی جام جهانی فوتبال از دور رقابت‌ها کنار رفتند و ناکامی تاریخی ایران در عبور از این مرحله همچنان ادامه یافت.

 

انتهای خبر/م