ایلام بیدار11:24 - 1405/04/06
یادداشت؛

مردم پاسخ می‌خواهند نه بیانیه

امروز نگاه مردم به دادستان محترم آبدانان است. آنان انتظار اقدام عملی، برخورد قانونی با هرگونه قصور احتمالی و اطلاع‌رسانی شفاف را دارند. خون یک انسان، موضوعی نیست که با چند بیانیه و چند جمله تبلیغاتی به فراموشی سپرده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، عباس خزلی فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: حادثه تلخ خرابی آمبولانس در آبدانان و جان‌باختن یک هم‌وطن، زخمی بر دل مردم گذاشت زخمی که با صدور بیانیه‌های توجیهی و تعریف و تمجید از عملکرد مدیران درمان نمی‌شود. وقتی انسانی جان خود را از دست می‌دهد نخستین وظیفه مسئولان پاسخگویی شفاف، پذیرش مسئولیت و برخورد با عوامل احتمالی قصور است نه مسابقه برای اثبات بی‌تقصیری.
 
 ورود قاطع دادستان محترم آبدانان به این پرونده، اقدامی ارزشمند و امیدبخش است. مردم انتظار دارند این پرونده بدون مصلحت‌اندیشی، بادقت، سرعت و شفافیت بررسی شود و نتیجه آن نیز صریح و روشن به افکار عمومی اعلام گردد. عدالت زمانی معنا پیدا می‌کند که مردم ببینند هیچ مدیری فراتر از قانون نیست.
 
 ازسوی‌دیگر، استاندار ایلام از اختصاص ۱۲ میلیارد ریال برای ساماندهی ناوگان آمبولانس خبر می‌دهد، اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بیانیه خود، ضمن اذعان به فرسودگی ناوگان، مدعی است که در حادثه آبدانان وظایف به‌درستی انجام شده است. اگر ناوگان فرسوده است، این اعتبار اگر داده شده است کجا هزینه شده و چه اثری بر بهبود وضعیت داشته است؟ اگر هم همه اقدامات درست بوده، پس علت این حادثه تلخ چه بوده است؟ این پرسش‌ها پاسخ روشن می‌خواهد، نه کلی‌گویی و فرافکنی.
 
 مردم بار سنگین گرانی، تورم و مشکلات معیشتی را بر دوش می‌کشند. حداقل انتظارشان این است که هنگام نیاز به خدمات حیاتی، امکانات لازم فراهم باشد و اگر کوتاهی یا قصوری رخ داده، باصداقت با آنان سخن گفته شود. پنهان‌شدن پشت بیانیه‌ها و آمارها، اعتماد عمومی را بازسازی نمی‌کند.
 
 مدیریت، تنها نشستن پشت میز و صدور اطلاعیه نیست؛ مدیریت یعنی پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری و شجاعت در پذیرش خطا. اگر مدیری توان حل مشکلات را ندارد، شایسته است پیش از آنکه هزینه‌های بیشتری بر مردم تحمیل شود، مسئولیت را به فردی بسپارد که توانایی انجام آن را دارد.
 
 امروز نگاه مردم به دادستان محترم آبدانان است. آنان انتظار اقدام عملی، برخورد قانونی با هرگونه قصور احتمالی و اطلاع‌رسانی شفاف را دارند. خون یک انسان، موضوعی نیست که با چند بیانیه و چند جمله تبلیغاتی به فراموشی سپرده شود. مردم حقیقت را می‌خواهند؛ حقیقتی که تنها در سایه اجرای بی‌طرفانه قانون آشکار خواهد شد.