هادی صبور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: در طول یک سال گذشته، بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون خدمت درمانی به بیمهشدگان تأمین اجتماعی در استان ایلام ارائه شده است.
وی افزود: این خدمات شامل مجموعهای از خدمات سرپایی، بستری، پاراکلینیکی، آزمایشگاهی، تصویربرداری، خدمات دندانپزشکی، دارویی و توانبخشی بوده است که در مراکز ملکی و طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی ارائه شدهاند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام بیان داشت: افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات درمانی یکی از مهمترین سیاستهای ما در سال گذشته بود که با همکاری کادر درمانی متخصص و توسعه زیرساختهای پزشکی در استان توانستیم آن را تا حد زیادی محقق کنیم.
صبور با اشاره به ظرفیتهای درمانی مراکز ملکی سازمان در استان گفت: هماکنون درمانگاههای تخصصی ما در شهرستانهای ایلام، ایوان و دهلران با ارائه خدمات تخصصی در زمینههایی مانند داخلی، زنان، کودکان، قلب، ارتوپدی، چشمپزشکی و دندانپزشکی فعال هستند و روزانه تعداد زیادی از بیمهشدگان را پذیرش میکنند.
وی افزود: در راستای ارتقاء کیفیت خدمات، اجرای نسخهنویسی الکترونیک و حذف دفترچههای کاغذی نیز با موفقیت کامل در سطح استان اجرایی شده و موجب تسریع در روند خدمترسانی به بیمهشدگان شده است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه استفاده از سامانههای هوشمند درمانی نقش مهمی در شفافسازی، تسهیل فرایندها و کاهش هزینههای غیرضروری داشته، تصریح کرد: این سامانهها اکنون بهصورت یکپارچه در تمامی مراکز ملکی و اغلب مراکز طرف قرارداد اجرا شدهاند.
صبور همچنین به مشارکت فعال سازمان تأمین اجتماعی در برنامههای سلامتمحور استانی اشاره کرد و گفت: ما بهعنوان یکی از ارکان نظام سلامت استان در طرحهای پیشگیری، غربالگری و آموزش همگانی حضور فعال داریم و تلاش میکنیم تا رویکرد درمان محور به رویکرد سلامتمحور تغییر کند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با افزایش سطح همکاریها میان سازمان تأمین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای مرتبط، بتوانیم خدمات جامعتر، عادلانهتر و کیفیتری را در اختیار مردم شریف استان ایلام قرار دهیم.
انتهای خبر/ر