ایلام بیدار00:20 - 1402/08/26
پرستار نمونه چرداولی:

روز پرستار یادآور حماسه حضرت زینب (س) و عاشوراست

پرستار نمونه چرداولی گفت: روز پرستار یادآور حماسه حضرت زینب (س) و عاشوراست و ما مفتخریم که روز میلاد اسوه صبر و استقامت به نام روز پرستار نام‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی «ایلام بیدار»، در روزهایی که همه درگیر  ویروس کرونا بودیم به‌مانند دوران دفاع مقدس کسانی بودند که در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار داشتند و حتی کسانی هم در این راه شهید شدند.

پرستاران در واقع یکی از اقشاری هستند که به‌صورت مستقیم با سلامت مردم سروکار دارند به همین دلیل نقش آن‌ها ضروری است و باید مورد تجلیل قرار گیرند چرا که در روزهای سخت حتی از جان خود نیز گذشتند.

روز پرستار یادآور حماسه حضرت زینب (س) و حماسه عاشوراست که نسل امروز به تأثیر از اهل‌بیت عصمت طهارت با جان‌ودل از جان مردم پرستاری می‌کند و در این راه جانش را به خطر می‌اندازد.

به بهانه تجلیل از مقام روز پرستار بر آن شدیم تا با «سمیه مهدوی» یکی از پرستاران نمونه استان ایلام  مصاحبه‌ای داشته باشیم و پای صحبت‌های این عزیزان در این روزهای سخت بنشینیم.

سمیه مهدوی از پرستاران چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: روز پرستار یادآور حماسه حضرت زینب (س) و عاشوراست و ما مفتخریم که روز میلاد اسوه صبر و استقامت به نام روز پرستار نام‌گذاری شده و همچنین با افتخار اعلام می‌داریم که وظیفه خدمتگزاری به هم‌وطنان عزیزمان از هر قشر،طبقه،دین و مذهبی را برعهده داریم.

وی افزود: ما همچون سربازان جان‌برکف در این راه ایستاده‌ایم و لحظه‌ای از انجام‌وظیفه خویش غافل نخواهیم شد و در این راه شهدای عزیزی تقدیم راه انقلاب اسلامی و مقابله با ویروس منحوس شده است.

مهدوی در ادامه گفت: بنده و همکارانم و همه قشر پرستار و کادر درمان همچون همه افراد جامعه و حتی بیشتر از سایرین به‌خاطر موقعیت شغلی درگیر بیماری منحوس کرونا و بیماری‌های مختلف بودیم و رنج بیماری را کشیده و شاهد تحمل اعضای خانواده بوده‌ایم که خودمان عامل انتقال ویروس به آن‌ها بوده‌ایم.

 این پرستار چرداولی خاطرنشان کرد: بارهاوبارها در طول امسال شاهد دوری از عزیزانمان فشار روحی و روانی و بودیم و همچنین دیدن مرگ افراد همیشه برای پرستاران غم‌انگیز است.

مهدوی یادآور شد: قطعاً در این روزها که پرستاران مطالباتی دارند که نیاز دارند تا به آن‌ها توجه شود و از مسئولین محترم خواستاریم که مطالبات معوقه ما را پرداخت کند.

وی عنوان کرد: در شرایطی که در سایر ادارات حضور کم‌تر می‌شود؛ اما حق‌وحقوق پرستاران به طور کامل پرداخت نشده و با حضور چندبرابری از دریافت برخی از مطالبات خود محروم مانده‌ایم که شایسته است در این روزها مسئولین به فکر معیشت پرستاران و پرداخت مطالبات آن‌ها باشند.

این پرستار تصریح کرد: پرستاران به سبب تعهد و تخصصی که دارند در راه خدمت به مردم و پیروی از ولایت‌فقیه تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق یابد.

 

 

انتهای خبر/ر