ایلام بیدار13:16 - 1401/12/27

افزایش ظرفیت سامانه یکپارچه خودرو به علت بار ترافیکی

سخنگوی وزارت صمت گفت: با توجه به افزایش بار ترافیکی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شرکت راهبر ظرفیت را افزایش داد تا وقفه در زمان ثبت نام خودرو اتفاق نیفتد.

به گزارش ایلام بیدار ، براساس اعلام وزارت صمت، متقاضیان خرید خودروهای داخلی که قبلا و در فرصت تعیین شده حساب وکالتی به نفع سازمان حمایت افتتاح کرده بودند و مبلغ «صد میلیون تومان» را در این حساب بلوکه کرده بودند می توانند از امروز از طریق سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس (esalecar.ir) نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

اما از زمان آغاز ثبت نام تاکنون تعدادی از متقاضیان یا امکان ورود به سایت را نداشته اند و یا در حین فرآیند ثبت نام دچار مشکل شده اند.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت با توجه به مشکلات پیش آمده در سایت مذکور، در حساب کاربری خود در فضای مجازی اعلام کرد که با توجه به افزایش بار ترافیکی سامانهesalecar.irشرکت راهبر ظرفیت را افزایش داد تا وقفه در زمان ثبت نام خودرو اتفاق نیفتد.

وی گفت: در حال حاضر همزمان ۱۲۰ نفر می توانند وارد سامانه شوند و ثبت نام کنند. اگر متقاضیان ساعت غیرپیک را جهت ثبت نام انتخاب کنند مدیریت سامانه بهتر می شود.

گفتنی است همچنین یکی از مشکلات ثبت نام کنندگان در طرح مذکور این است که حساب وکالتی را به نام خودروساز افتتاح کرده اند در حالی که باید این حساب را به نفع سازمان حمایت افتتاح می کردند و براین اساس اکنون امکان ثبت نام و انتخاب خودرو را ندارند. البته وزارت صمت قبلا اطلاع رسانی کرده بود که برای خرید خودرو در طرح یکپارچه عرضه خودرو حساب وکالتی فرد متقاضی باید به نفع سازمان حمایت باشد.

متقاضیان خرید خودروهای داخلی از امروز ۲۶ اسفند می توانند با مراجعه به سامانه http://esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند. زمان ثبت نام سه روز خواهد بود و در پایان روز ۲۸ اسفند به اتمام می رسد.

به گفته سخنگوی وزارت حدود ۹۰۰ هزار نفر برای خرید خودروهای داخلی حساب وکالتی افتتاح کرده اند و ۹ شرکت خودروساز داخلی در طرح تخصیص یکپارچه خودرو مشارکت دارند و ۵۱ مدل خودرو برای متقاضیان قابل خرید است.