ایلام بیدار00:20 - 1402/11/11
تحلیلگر مسائل بین‌الملل:

انقلاب اسلامی معادلات جهانی را برهم زد

تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: انقلاب اسلامی معادلات جهانی را تغییر داد به همین دلیل باید دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود.

 نصرت‌الله حیدری  در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: انقلاب اسلامی به‌نوعی اعتراض به وابستگی غرب بود؛ یعنی چیزی که در دوران پهلوی قابل‌مشاهده بود.

دکترای علوم سیاسی و از تحلیلگران مسائل بین‌الملل استان ایلام افزود: انقلاب اسلامی جزء بزرگ‌ترین انقلاب‌ها در طول تاریخ است که شروعی شد تا هیمنه پوشالی غرب را به هم بریزد.

حیدری در ادامه گفت: ایجاد گسست، تزلزل در اراده مردم، بدبینی مردم نسبت به مسئولان، ناکارآمد کردن نظام از اهداف دشمن است که رسانه‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف از ایجاد گسست در بین مردم جلوگیری کرده و جریان انقلابی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دفاع می‌کند.

حیدری در ادامه گفت: امروز عمق راهبُردی انقلاب اسلامی افزایش‌یافته و رسانه یک جایگاه رفیعی در حکومت‌ها دارد؛ بنابراین باید دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود؛ مثلاً اینکه قبل از انقلاب در ایلام دانشگاه نداشتیم، روستاها برق نداشتند؛ ولی امروز همه مناطق دارای دانشگاه بوده و روستاها هم برق و اینترنت دارند یا در خصوص مسئله زنان که قبل از انقلاب جایگاهی نداشتند؛ ولی امروز حضور زنان در همه سطوح دیده می‌شود.

مدرس دانشگاه بیان داشت: آمریکا و غرب می‌دانند که تحریم‌ها فایده ندارد؛ زیرا هرچه تحریم کردند فایده‌ای نداشته و حتی جرئت پاسخگویی را هم ندارند.

وی با اشاره به حضور مردم صحنه‌های مختلف برای دفاع از انقلاب اسلامی گفت: مردم نسبت به کارآمدی و ارزش‌ها حساس هستند و هرجا حس کردند که انقلاب در خطر است و رهبری تکلیف کرده به میدان آمده‌اند؛ لذا رسانه‌ها باید مردم را نسبت به آینده انقلاب اسلامی امیدوار بکنند.

حیدری یادآور شد: امروز با شبکه پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم که به دنبال تحریف هستند و به دنبال این هستند که عامل مشکلات را جمهوری اسلامی معرفی کنند و دشمن در ابعاد مختلف به دنبال ضربه‌زدن و جابه‌جایی ارزش‌هاست که رسانه‌ها دراین‌خصوص باید هوشیار باشند

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: رسانه‌ها باید نظارت همگانی را تقویت کنند به‌طوری‌که ضمن حفظ شأن مردم مانع از منکرات در جامعه شوند.

 

 

 

انتهای خبر/ر