ایلام بیدار00:10 - 1401/11/12
وصیت‌نامه شهید سید حسین منصوری‌طزنجی؛

خوشحالم که سعادتِ شهادت در راه حق نصیبم می‌شود

شهید منصوری در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: من بسیار خوشحالم، چون می‌دانم در راه حق کشته می‌شوم و خدا را شکر می‌کنم که این سعادت بزرگ نصیبم شده است.

به گزارش ایلام بیدار ، شهید سید حسین منصوری‌طزنجی فرزند عبدالرضا، ۳۰ تیرماه ۱۳۴۴ در شهر مهریزِ استان یزد دیده به جهان گشود. این شهید والامقام ۴ بهمن‌ماه ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل آمد. بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید را به بهانه سالگرد شهادتش می‌خوانیم.

 

خوشحالم که سعادتِ شهادت در راه حق نصیبم می‌شود

 

قال رسول‌الله: فَوْقَ کُلِّ ذِی بِرٍّ بَرٌّ حَتَّى یُقْتَلَ اَلرَّجُلُ فِی سَبِيلِ اَللَّهِ فَإِذَا قُتِلَ فِی سَبِيلِ اَللَّهِ فَلَيْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ

 

رسول خدا (ص) فرمود: بالای نیکی هر نیکوکاری نیکی است تا آنکه انسان در راه خدا کشته شود، و چون در راه خدا کشته شد دیگر بالای آن نیکی (و عملی بهتر) نيست.

 

انسان هنگامی که از عالم دنیا می‌رود و این دار فانی را وداع می‌گوید، نیست و نابود نمی‌شود؛ بلکه عالمی پس از این عالم وجود دارد که به‌خوبی برای ما واضح نیست و نمی‌توانیم بفهمیم که چه بر انسان می‌گذرد، ولی درباره آن دنیا تا حدودی پیامبران و امامان (ع) برای ما توضیح داده‌اند.

 

آخرت نسبت به این دنیا مانند آن وقتی است که انسان در رحِم مادر قرار دارد، هیچ از این دنیا نمی‌داند، هرچه بگویی: «وقتی به دنیا بروی باغی است بزرگ و انسان‌های زیادی در دنیا زندگی می‌کنند.» او هیچ نمی‌فهمد و نمی‌داند که چه خبر است، پس بنابراین ما هم نمی‌توانیم جهان آخرت را درک کنیم. درمورد روز قیامت، پیامبران (ص) و امام و معصومین (ع) برای ما گفته‌اند و در قرآن هم ذکر شده است. ما باید عاقبت از این دنیا برویم چه خوب است که این رفتنمان برای خدا باشد.

 

الان که امام امت، نایب امام زمان (عج) واجب کفایی کرده‌اند که به جبهه برویم، من هم به ندای او لبیک گفته، به‌سوی جبهه رفته‌ام و این توفیق بسیار بزرگ نصیب من شده که با صدامیان کافر بجنگم.

 

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «گمان نبرید آنهایی که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده‌اند؛ بلکه زنده‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند.»

 

من بسیار خوشحالم، چون می‌دانم در راه حق کشته می‌شوم و خدا را شکر می‌کنم که این سعادت بزرگ نصیبم شده است.

 

پدر گرامی! خودتان می‌دانید مجاهدی که در راه خدا کشته می‌شود اجر و ثواب زیادی برای او و بازماندگانش دارد. از شما معذرت‌خواهی می‌کنم که نتوانستم فرزندی لایقِ پدریِ شما باشم.

 

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

 

سیدحسین منصوری طزنجی

 

انتهای پیام/ر