ایلام بیدار08:17 - 1401/02/08
تحلیلگر مسائل سیاسی:

روز قدس، دفاع از تمامیت ارضی مسلمانان است/ استکبار و در راس آنها رژیم صهیونیستی در آستانه‌ی فروپاشی

تحلیلگر مسائل سیاسی: روز قدس با توجه به جوسازی‌های استکبار در راستای مشروعیت بخشیدن به خود و وارونه جلوه دادن دفاع از تمامیت ارضی مسلمانان در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و ... تحت عنوان تروریسم، اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.

به گزارش ایلام بیدار ، با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بار دیگر دنیای اسلام در هیاهوی عظیم روز قدس قرار گرفته و سراسر کشورهای اسلامی در صدد برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مناسبت ارزنده برآمده‌اند.

در همین راستا "قدرت اله نیا صادق" مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگارایلام بیدارگفت:روز جهانی قدس امسال از جهات بسیاری حائز اهمیت است. اول آنکه بعد از دو سال درگیری با ویروس کرونا و توقف برگزاری تجمعات مختلف از جمله راهپیماییها، امسال با ثبات نسبی شرایط اپیدمی کرونا، زمینه برای حضور گسترده‌ی مسلمانان روزه‌دار در این صحنه‌ی عظیم مهیا شده است که این حضور در برهه‌ی فعلی و با توجه به جوسازی‌های استکبار در راستای مشروعیت بخشیدن به خود و وارونه جلوه دادن دفاع از تمامیت ارضی مسلمانان در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و ... تحت عنوان تروریسم، اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: آنچه از محاسبات منطقه‌ای دنیای امروز استنباط می‌شود این است که استکبار و استعمار و در راس آنها رژیم غاصب صهیونیست و نیز سلطه‌ی منفعت جویانه‌ی آمریکا بر اکثر دولتها رو به افول و نابودی است و همین امر باعث شده تا این مستکبران، جنگی زیرکانه را برای فریفتن اذهان عمومی در دستور کار قرار دهند.

نیا صادق افزود: جنگی ناجوانمردانه که در آن ، دنیایی وارونه و غیر واقعی از جایگاه و عملکردشان به نمایش درآمده و سعی دارند تا با ترفندهای غیر اخلاقی و دروغین، تجاوزات و رفتارهای غیر انسانی خود از جمله حمله‌ی نظامی به کشورهای مسلمان با شعار حمایت و قتل عام مسلمانان و مردم بیگناه در کشورهای مسلمان را تحت عنوان مبارزه با تروریسم مشروعیت بخشند و از سویی دیگر، صرفاً دفاع از دین، میهن، سرزمین و آزادی توسط مسلمانان فلسطین، لبنان، سوریه و یمن ، جنایت و ترور قلمداد می‌شود. 
تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد:بسیار روشن است که افکار بیدار چنین دروغ‌گویی‌ها و عوام فریبی‌ها را نخواهد پذیرفت. مهر تایید بر این مطلب هم منفور شدن روز افزون رژیم غاصب اسراییل و آمریکای جنایتکار در اقصی نقاط جهان به ویژه در کشورهای اسلامی و اروپایی است‌ .

مدرس دانشگاهتاکید کرد: روز قدس در پیش است و دشمن هم با خوابهای آشفته‌اش ، دست از تلاش برای تضعیف حضور مسلمانان در این عرصه‌ی بزرگ دینی و جهانی بر نمی‌دارد. چرا که در این ایام خود را بیش از هر زمان دیگری متزلزل و در آستانه‌ی فروپاشی می‌بیند. 

وی در ادامه اظهار کرد: بدیهی است که تلاش‌هایش برای کارشکنی و تفرقه افکنی مضاعف خواهد شد و به ویژه در این روز که از نظر بیداری اسلامی روز بسیار حساس و سرنوشت سازی است، دست و پا زدن‌های آنان هم قطعاً هدفمند‌تر خواهد بود. 

نیا صادق در پایان بیان داشت: دقت در این مهم، حضور هر چه باشکوه‌تر عموم مسلمانان و آزادگان در سراسر جهان را واجب و لازم می‌گرداند. زیرا دشمن به خلل در نظام و اتحاد بین مسلمین امید بسته و مطمئنا مترصد فرصتی برای ایجاد نفاق است تا ارکان متزلزل خود را  محکم کند.‌ اما با یاری خداوند ، درایت رهبران جوامع اسلامی و سابقه‌ی درخشان بیدار دلان مسلمان ، روز قدس امسال هم باشکوه برگزار خواهد شد تا بار دیگر آرزوهای شیطانی غربیان غاصب به کابوس‌های بی‌پایان تبدیل شوند.

 

انتهای پیام/ک