ایلام بیدار12:32 - 1400/09/08
جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح؛

مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس حماسه های بسیاری آفریدند

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت :مردم استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس حماسه ها آفریدند .

به گزارش ایلام بیدار ،امیر سرتیپ "ابراهیم گلفام"، جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در اجلاسیه شهدای  دانَش آموز استان ایلام  گفت: مردم استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس حماسه ها آفریدند چرا که در همان اوایل جنگ با یک ساماندهی منظم به دفاع از مرزهای  میهن ایران اسلامی پرداختند.

وی اظهار کرد:با نگاهی گذرا به آمار شهدا و ایثارگراستان ایلام میتوان گفت این آمار نسبت به سرانه جمعیت آمار قابل توجه ای را نشان می دهد که این امر بیانگر عزم واراده بالا و ایمان وخودباوری این مردمان دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.

سرتیپ گلفام افزود:بزرگترین شخصیت تاثیر گذار دردفاع مقدس حضرت امام خمینی (ره)بود چرا که امام خودشخصا فرماندهی نیروهای مسلح را برعهده داشتند و فرماندهان نظامی وقتی ازرهنمودهای امام خمینی بهره می‌گرفتند با یک عزم واراده مضاعف تری به جنگ دشمن می رفتند.

سرتیپ گلفام با تبریک روز نیروی دریایی ارتش گفت: استان ایلام از همان اوایل جنگ درگیر حملات رژیم بعث عراق بود حملاتی که ناجوانمردانه  از سوی رژیم بعث  عراق صورت می گرفت اما مردمان این دیار بایک عزم راسخ در مقابل ماشین جنگی دشمن مقاومت کردند.

وی تصریح کرد:مردم ایران اسلامی قدردان زحمات شما در طول دوران دفاع مقدس هستند چرا که هیچ گاه استان و سرزمین مادری را ترک نکردند ودرکوههای اطراف ساکن شدند واین مقاومت در تاریخ ثبت شده است.

 

سردار گلفام ادامه داد:دوران دفاع مقدس پر ازدرسها و خاطره هایی است که باید برای نسل جوان بازگو وتبیین شود واین گنجینه عظیم باید به نسلهای آینده منتقل شود.

 وی با اشاره به اینکه طول چهل سال گذشته تحریمهای زیادی علیه نظام جمهوری اسلامی  صورت گرفته است گفت : خوشبختانه هیچ گونه خللی  این محدودیت‌هادر پیشرفت نظام  جمهوری اسلامی  ایجاد نکرده است و امروز به عنوان یک کشوری که در عرصه های مختلف  حرف برای گفتن دارد ازآن یاد می شود.

انتهای پیام