ایلام بیدار10:59 - 1400/07/13
جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

دفاع مقدس، متضمن انقلاب اسلامی است

جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: دفاع مقدس، متضمن انقلاب اسلامی است.

به گزارشايلام بيدار، سردار "قدرت اله کریمیان"، جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) در یادواره «سرلشگر خلبان شهید غلامرضا چاغروند» و گرامیداشت شهدای تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول در محل یادمان شهادت این شهید والامقام در روستای جلیزی دهلران گفت:وجه مشترک همه شهدا در دفاع مقدس، ولایت بوده است و شهید چاغروند نه در حرف بلکه در عمل ولایت پذیری خود را در مقابل دشمن نشان داد.

 
وی افزود:ما یک گذشته روشن بنام دفاع مقدس داریم گذشته روشنی که نقش آفرین آن شهدا هستند و برای همین به گذشته پر از افتخار خود می بالیم، گذشته ای که در تاریخ انقلاب اسلامی و بشریت برای همیشه ماندگار شد.
 
کریمیان در ادامه گفت: امروز ما مدیون و مرهون گذشته ای به نام دفاع مقدس هستیم، قضاوت ما از گذشته بسیار قضاوت منطقی و درستی است، رفتار امروز ما آینده ما را رقم خواهد زد و آیندگان در خصوص ما قضاوت خواهند کرد.
 
وی بیان داشت: نوع رفتار، تفکر و موضع گیری ما ولایت پذیری و در مسیر اسلام بودن است که آینده ما را رقم خواهد زد.
 
جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام خاطر نشان کرد: همه ما باید بر مبنای منطقی و الگوهای اسلامی، آینده را ترسیم کنیم، دفاع مقدس به عنوان یک شاخص بسیار بارز انقلاب اسلامی و تضمین کننده انقلاب است.
 
وی در ادامه گفت: قبل از شروع جنگ تحمیلی در شهریور ۵۹ استان ایلام از طریق زمینی و هوایی مورد تهاجم قرار گرفت و شهید "روح الله شنبه ای" بعنوان اولین شهید فرمانده دفاع مقدس، ۱۱ روز قبل از شروع رسمی جنگ تحمیلی آسمانی شد.
 
کریمیان با اشاره به نقش ایلات و طوایف در دفاع مقدس گفت: ایلات و طوایف استان ایلام و روحانیت نقش بسیار مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند و با همدلی و همراهی که وجود داشت توانستیم در این جنگ نابرابر پیروز شویم، البته نقش بزرگانی همچون آیت الله حیدری ایلامی که هسته های مقاومت را در ایلام تشکیل داد، غیرقابل انکار است‌.
 
وی یادآور شد:امروز جمهوری اسلامی با اقتدار حرف برای گفتن دارد و قطعاً آینده روشنی پیش روی ما است.
 
وی با اشاره به قدرت نیروهای مسلح گفت: امروز اقتدار نیروهای مسلح در بالاترین سطح خود قرار دارد و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان باعث شده تا اقتدار استکبار هر روز کمتر شود و هر روز بر اقتدار نظام ما افزوده شود و این مدیون دفاع مقدس و شهدای گرانقدر است.
 
کریمیان تصریح کرد: انقلاب ما با مردم شروع شد و با مردم که حافظ و صاحب انقلاب هستند، استمرار دارد و نقش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز در ادامه راه بسیار ارزشمند است.
 
انتهای پیام/ر