ایلام بیدار16:13 - 1400/07/12

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به ایلام از زبان استاندار

استاندار ایلام در گفتگو با شبکه سراسری خبر، دستاوردهای سفر رئیس جمهور به ایلام را تشریح کرد.

به گزارشايلام بيدار،‍ استاندار ایلام گفت: تخصیص ۱۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۷۵ طرح و ۱۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از دستاوردهای سفر ریاست محترم جمهوری به این استان است.

محمد نوذری در گفتگو با شبکه سراسری خبر افزود: مصوبات این سفر در حوزه های مختلفی نظیر نفت و گاز، بهداشت و درمان، آب و خاک، راه و مسکن، آموزش و فرهنگ، رفاهی و اشتغال، شهرسازی و ارتباطات بود.

وی، یکی از رویکردهای مهمِ سفر رئیس جمهور به استان ایلام را توجه به مناطق کم برخوردار استان مانند شهرستان هلیلان اعلام کرد و تصریح کرد: پس از این سفر، یک تیم کارشناسی با سرپرستی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور  مأمور احصاء مسائل این شهرستان شد.

استاندار ایلام دومین رویکرد سفر ریاست جمهوری به ایلام را تخصیص اعتبار لازم به پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: در جلسات کارشناسی که با وزرا و معاونین رئیس جمهور برگزار شد، مطالبات استان مبتنی بر چهار ظرفیت اساسی ایلام مطرح شد.

وی، حوزه های نفت و گاز، کشاورزی، زیرساخت های اربعین و گردشگری را از مهمترین مطالبات مسئولین استان از هیأت دولت عنوان کرد و گفت: یکی از ظرفیت های مهم استان ایلام در حوزه نفت و گاز است که می تواند تأثیر بسزایی در زمینه منافع ملی و ایجاد اشتغال داشته باشد که در این سفر هفت میدان نفتی استان جزو اولویت های اساسی استان بود و در این سفر اعتباراتی به آن تخصیص داده شد.

استاندار ایلام ادامه داد: برخی از میادین مشترکِ ما با کشور عراق در حوزه جغرافیایی استان ایلام هستند که با بهره برداری از آنها بخش قابل توجهی از مشکلات استان رفع و کمک شایانی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

وی،تصریح کرد: ایجاد صنایع پایین دستِ حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان های مهران و دهلران در زمان بندی چهار ساله از دیگر برنامه های استان در حوزه نفت و گاز است.

نوذری، از افتتاح سامانه گرمسیری ایلام تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه کشاورزی تنها در یک پروژه سامانه گرمسیری بالغ بر ۷ هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه شده است که پروژه ی بسیار بزرگی در نواحی مرزی غرب کشور است که تامین اعتبار تکمیل آن از مصوبات سفر رئیس جمهوری به ایلام بود و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار ایلام سومین اولویت اجرایی استان را زیرساخت های اربعین عنوان کرد و ادامه داد: بیش از ۶۵ درصد تردد زوار اربعین از طریق مرز مهران صورت میگیرد و همین موضوع لزوم توجه به زیرساخت های راه و راه آهن را بیشتر می کند و با دستور رئیس‌جمهور اعتباراتی به این حوزه تخصیص یافت.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های بسیار مهم ایلام، که در این سفر مورد توجه قرار گرفت، حوزه گردشگری است و به همین دلیل هم عروس زاگرس نامگذاری شده است.

نوذری با بیان اینکه بیمارستان ۳۹۶ تخت خوابی استان بالغ بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان ۱۲۱ میلیارد تومان به ۳۹ طرح استان اختصاص یافت و امیدواریم این طرح ها تا خرداد سال آینده به بهره برداری برسند.

وی افزود: بیمارستان ۶۴ تخت خوابی ملکشاهی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد از مطالبات مردم این منطقه است و قرار است با اعتبارات این سفر تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار ایلام یکی از اولویت های مهم استان را که مورد توجه ریاست جمهوری هم بود را حوزه راه و مسکن عنوان کرد و افزود: پروژه راه سازیِ مسیر حمیل -سرابله- ایلام- صالح آباد- مهران – دهلران- اندیمشک با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا انتهای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان ساخت ۸ هزار واحد مسکونی در ۴ سال آینده را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام عنوان و خاطرنشان کرد: تخصیص ۵۰۵ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه و مسکن از دیگر مصوبات این سفر بود.

 

انتهای پیام/ک