ایلام بیدار10:14 - 1400/07/10
مدیر فرودگاه شهدای ایلام؛

۱۴ سورتی پرواز ویژه زائران اربعین در فرودگاه ایلام انجام شد

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با اشاره به برقراری پرواز فوق‌العاده ایلام - تهران با هدف انتقال زائران اربعین حسینی در بازگشت به کشور از مرز مهران گفت: از پنجم مهرماه تا کنون ۱۴ سورتی پرواز در این فرودگاه انجام شده است.

به گزارشايلام بيدار،"محمد جواد یگانه "،مدیر فرودگاه شهدای ایلام 'گفت: با هدف انتقال زائران اربعین حسینی از پنجم مهرماه پنج دستگاه تاکسی ویژه فرودگاه در پایانه مرزی مهران مستقر شد تا زائرانی که تمایل به بازگشت هوایی دارند را به فرودگاه ایلام منتقل کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ سورتی پرواز( چهار پرواز مشهد، ۱۰ پرواز تهران) جهت انتقال زائران اربعین حسینی در بازگشت به کشور از طریق مرز مهران در این فرودگاه انجام شده است، افزود: در این ایام سه هزار و ۵۰ مسافر در قالب پرواز فوق العاده جابجا شده اند.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با بیان اینکه این پروازها توسط شرکت هواپیمایی آسمان انجام می شود، ادامه داد: امروز آخرین روز انجام پروازهای فوق العاده ویژه اربعین در این فرودگاه است.

یگانه در خصوص بهای بلیط نیز یادآور شد: نرخ بلیط این پروازها همانند پروازهای عادی بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان شناور است و هیچ بهایی افزون بر نرخ معمول مصوب نشده است.

وی در خصوص وضعیت تست کرونای این زائران هم توضیح داد: باتوجه به اینکه این زائران تزریق واکسن کرده اند و قبل از عزیمت به عراق و هنگام ورود به مرز وضعیت سلامت آنها چک می شود، سلامت این افراد تایید شده است هرچند در صورت نیاز و مشاهده موارد مشکوک از این زائران در فرودگاه نیز تست کرونا گرفته می شود.