ایلام بیدار10:08 - 1400/07/07
معاون استاندار ایلام:

سه هزار و ۵۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین به مقصد نیاز است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و رئیس قرارگاه اربعین مهران گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰ الی چهار هزار اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین به مقصد تا روز جمعه نیاز است و تمامی تمهیدات لازم برای این مهم اتخاذ شده است.

به گزارشايلام بيدار،احمد کرمی روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران  اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده حدود ۷۰ درصد زائران اربعین برای بازگشت به مرز مهران مراجعه می‌کنند و می‌طلبد بیش از پیش تمهیدات لازم را برای سهولت و ارائه خدمات به این زائران فراهم کنیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم به شکل مطلوبی به زائران اربعین خدمات ارائه کنیم، هر روز قرارگاه اربعین راس ساعت ۱۶ برگزار و کمبودها و نیازها در آن جلسه مطرح و تصمیمات لازم در این راستا اتخاذ می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و رییس قرارگاه اربعین مهران تاکید کرد: بازگشت زائران از روز گذشته آغاز شده و پیش بینی می شود تا روز جمعه زائران به تدریج وارد مرز مهران شده و با اتوبوس ها به شهرهای مقصد انتقال داده شوند.

کرمی ادامه داد: مواکب نیز برای خدمات دهی به زائران فعالیت خود را آغاز کرده و به بهترین نحوه به زائران عتبات عالیات خدمات ارائه می کنند.

وی یادآور شد: برای رفع مشکل آب و تامین آب پایدار در پایانه ، قرارگاه آب در مهران تشکیل شده و تاکنون هیچ مشکلی از نظر تامین آب وجود ندارد.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: دستگاه های نظامی، امنیتی و خدمات رسان و امداد رسان نیز در پایانه  و داخل شهر مهران مستقر هستند و همچنین گشت های نظارتی تعزیرات نیز بر میزان اخذ کرایه از زائران در مرز و داخل شهر مهران بطور مستمر نظارت می‌کنند.