ایلام بیدار07:38 - 1400/07/03
رئیس جمهور در جلسه شورای اداری ایلام:

اولویت دولت پروژه های نیمه تمام است/ مشکلات ایلام با همراهی مردم قابل حل است

آیت الله رئیسی گفت: پروژه های نیمه تمام باید تکمیل شوند و برخی از پروژه ها خسارت هایی را به بار آورده که باید تعیین تکلیف شوند.

به گزارشايلام بيدار، آیت الله "سید ابراهیم رئیسی"، شب گذشته در جلسه شورای اداری که در استانداری ایلام برگزار شد، گفت: ایلام باید مورد توجه قرار بگیرد و وظیفه دولتمردان است که جایگاه ایلام باید محترم و ویژه دیده شود. توجه عدالت محور به توسعه یافتگی اولویتی اساسی است.

وی اظهار کرد: توسعه باید در پرتو عدالت اجتماعی باشد و تقسیم عادلانه ظرفیت ها در کشور ایجاب می کند کار با مطالعه شکل بگیرد.

رئیس جمهور افزود: اساس برنامه و بودجه ۱۴۰۱ براساس آمایش سرزمینی خواهد بود.

وی افزود: باید عقب ماندگی ها را جبران کرد و این با روحیه جهادی و بسیجی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای عدالت باید شاخص داشته باشیم، در غیر این صورت سخنرانی است، تصریح کرد: قانون‌مداری نزدیک ترین شاخص برای اجرای عدالت است و آمایش سرزمینی نیز بر همین اساس، مهم است.

آیت الله رئیسی بیان داشت: با مناطق غرب کشور ارتباط داشتم و کارهای خوبی شده اما باید بررسی کنیم که کار بیشتری انجام گیرد براساس عدالت.

رئیس جمهور اضافه کرد: پروژه های نیمه تمام باید تکمیل شوند و برخی از پروژه ها خسارت هایی را به بار آورده که باید تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: حمایت از یک مدیر توانای شجاع در میدان کار وظیفه همگان است. از همه مدیرانی که می توانند تحریم ها را دور بزنند و در میدان کار هستند، حمایت خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی با بیان این مطلب که باید باید کارخانه بزرگ اقتصاد روستا را فعال کنیم که حاشیه نشینی برطرف شود، بیان داشت: روستاها هر چه فعال تر شود حاشیه نشینی هم کمتر خواهد شد. باید به حاشیه نشینان توجه کرد و باید به ساکنان این مناطق هم خدمات ارائه داد.

وی در پایان اظهار کرد: رمز موفقیت ما در برخورد با کرونا، برخورد حکیمانه رهبر انقلاب بودند و اگر نیروهای مسلح پای کار نمی آمدند کار سخت می شد و اگر کمک های مؤمنانه نبود با مشکلات بیشتری رو به رو می شدیم.

درآمدهای نفتی در مسیر توسعه استان هزینه خواهد شد

"جواد اوجی"، وزیر نفت نیز در جلسه شورای اداری ایلام گفت:انتقال شرکت نفت و گاز به ایلام بخاطر پروسه اداری زمان بَر و نیازمند فرصت است و تا پیگیری این موضوع دفتر نفت و گاز استان تقویت خواهد شد.

وزیر نفت اظهار کرد: 8 روستا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

اوجی ادامه داد: میدان نفتی چنگوله قابل توسعه است، مشروط بر آنکه مشکلات و موانع آن برطرف شود.

وی در پایان بیان داشت: اولین پارک پ پ در ایلام راه اندازی می شود و همچنین درآمدهای نفتی در مسیر توسعه استان هزینه خواهد شد.

 

انتهای پیام/ک