ایلام بیدار10:48 - 1400/06/27
فرماندار مهران گفت:

عودت ۳۰۰ زائر اربعین از مرز مهران

فرماندار مهران گفت: ۳۰۰ زائر اربعین حسینی در طول هفت روز گذشته از ورود آنان به مرز مهران و عزیمت به کشور عراق ممانعت شد.

به گزارشايلام بيدار،مجید کاکی "Tفرماندار مهران گفت: از مجموع ۳۰۰ زائری که از ورود آنان به مرز جلوگیری شده ۱۰۰ نفر در خطوط مرزی توسط دستگاه های نظامی، امنیتی و مرزبانی طبق قانون دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی افزود: همچنین ۲۰۰ نفر دیگر از زائران عتبات عالیات که در نزدیکی و حواشی شهر مهران در حال حرکت به سمت مرز بودند اقناع شده و از ادامه حرکت خود به مرز منصرف و تصمیم با بازگشت گرفتند.

فرماندار مهران از اعلام آمادگی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های نظامی و مرزبانی و سایر دستگاه های متولی برای جلوگیری و ممانعت از ورود زائران به مرز خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ زائر عودت داده شده تاکنون، ۲۴ نفر آنان مربوط به ۲۴ ساعت اخیر است.

کاکی ادامه داد: برای اجرای قانون منع ورود زائران به مرز مهران به تمامی مهمانسراها تاکید شده که از پذیرش و ارائه خدمات رفاهی به زائران اجتناب کنند.

وی با ذکر این مطلب که تمامی تمهیدات برای بازگشت زائران از مرز مهران اتخاذ شده است، افزود: تمامی زوار اربعین حسینی پس از رسیدن به پایانه، بلافاصله توسط اتوبوس ها مشخص شده راهی شهرهای محل سکونت خود می شوند و به رانندگان نیز تاکید می شود که از مسیر کمربندی حرکت کنند.

فرماندار مهران به شیوع کرونا و تمهیدات لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس در مهران با توجه به تجمع مردم در پایانه اشاره کرد و گفت: پس از ورود زائران از مرز با استقرار اکیپی از دانشگاه علوم پزشکی از تمامی زوار تست کرونا گرفته می شود و هر زائری که مبتلا باشد با وسایل نقلیه مجزا و جدا از سایر زوار به شهر محل سکونت خود ارجاع داده می شود.