ایلام بیدار08:23 - 1400/06/24
سرپرست پلیس راه ایلام گفت:

زائران اربعین در مرز مهران به استان های مبدا عودت داده می شوند

سرپرست پلیس راه ایلام گفت: گشت های ایست و بازرسی در هفت نقطه استان ایلام برای عودت زائران احتمالی اربعین به استان های مبدا خود استقرار دارند.

به گزارشايلام بيدار،سرهنگ "علی احمد شاهوردی"، سرپرست پلیس راه ایلام؛ گفت: باتوجه به ممنوعیت تردد زائران از مرزهای زمینی، گشت های ایست و بازرسی از ورود هرگونه خودروی غیربومی زائران به مقصد مرز مهران جلوگیری می شود.

وی افزود: گشت های ایست و بازرسی در تمام مبادی ورودی استان از جمله ایوان، هلیلان، چرداول، دهلران، ایلام و مهران مستقر هستند و مانع ورود زائران به سمت مهران می شوند.

سرپرست پلیس راه ایلام یادآور شد: خودروهای حامل زائران باتوجه به اطلاع رسانی های وسیع و گسترده توسط رسانه ها، در صورت مراجعه به استان ایلام با اعمال قانون و عودت به استان های خود مواجه می شوند.

شاهوردی اضافه کرد: همچنین کاروان های پیاده نیز حق مراجعه به استان ایلام و مرز مهران را ندارند و آنها نیز به استان های مبدا خود بازگرداننده می شوند.

وی ادامه داد: برابر ابلاغیه ستاد اربعین پلیس راه استان های مختلف باید از حرکت خودروهای حامل زائران به مرزها خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه خودرو حامل زائران، قبل از رسیدن آنها به استان های مرزی، این خودروها را به استان خود عودت دهند.