ایلام بیدار09:49 - 1400/06/17

اعزام زوار اربعین از فرودگاه‌های ۶ استان

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی از برقراری پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور خبر داد و گفت: این پروازها تا ۱۰ مهر ادامه دارد.

به گزارشايلام بيدار، حسن خوشخو، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با اشاره به جلسه دقایق‌ پیشِ سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره پروازهای اربعین، اظهار داشت: ‌امروز جلسه‌ای درباره پروازهای اربعین با شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد و با توجه به اینکه فقط ۳۰ هزار نفر زائر در بازه زمانی کوتاه باید به عراق اعزام شوند و سپس برگردند، ارزیابی ظرفیت ناوگان برای ارائه بهترین خدمات انجام شد. 

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی افزود: برنامه‌ریزی شد که ظرفیت ناوگان هوایی کشور به نحوی باشد که همه زوار اربعین را بابت خدمات هوایی پوشش دهد.

* انجام ۴۰۰ سورتی پرواز برای اعزام و برگشت زوار اربعین

وی درباره تعداد پروازهایی که بابت سفر اربعین انجام خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای جابه‌جایی این ۳۰ هزار نفر زوار، ۴۰۰ سورتی پرواز در قالب ۲۰۰ پرواز رفت و ۲۰۰ پرواز برگشت انجام شود. 

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سؤال که کدامیک از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای اربعین را انجام می‌دهند، گفت: همه شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند. 

* انجام پروازهای اربعین از ۶ فرودگاه

خوشخو در پاسخ به این سؤال که مبدأ پروازهای اربعین از ایران کدام فرودگاه‌ها خواهد بود، گفت: فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز را برای پروازهای اربعین درنظر گرفته‌ایم، البته بنا را بر این گذاشتیم که اگر تعداد زوار با هماهنگی دو طرف افزایش یابد، فرودگاه‌های دیگر را فعال کنیم.

* آغاز پرواهای اربعین از ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

وی در پاسخ به این سؤال که پروازهای اربعین از چه زمانی شروع می‌شود، گفت: پروازهای اربعین امسال از ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ شروع می‌شود و تا ۱۰ مهر ادامه دارد. 

خوشخو اضافه کرد: البته هنوز مشخص نشده است که این ۳۰ هزار زائر از کدام استان‌ها انتخاب می‌شوند و یا رویه انتخاب برای اعزام زوار چگونه خواهد بود که در این باره باید نهادهای متولی تصمیم‌گیری کنند. 

* نرخ بلیت پروازهای اربعین هنوز مشخص نشده است

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی  درباره قیمت بلیت پروازهای اربعین اظهار داشت: هنوز نرخی برای این پروازها تعیین نشده است و در این باره جلسات با شرکت‌های هواپیمایی ادامه دارد. 

زوار اربعین حتما باید تست منفی کرونا داشته باشند، ضمن آنکه شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت بلیت پروازهای اربعین نزدیک به رقم ۴ میلیون تومان خواهد بود ولی ممکن است این رقم کاهش یابد.