ایلام بیدار11:37 - 1400/06/14
رییس دانشگاه علوم پزشکی:

۹۲ درصد متوفیان کرونا در ایلام واکسن تزریق نکرده‌اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۹۲ درصد متوفیان کرونا در این استان در سال جاری از بین افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

به گزارشايلام بيدار،دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه اظهار داشت: کمتر از هشت درصد متوفیان واکسینه شده‌ یک یا هر ۲ دوز واکسن را تزریق کرده اند.

وی افزود: از هشت متوفیان درصد ذکر شده، ۶ درصد یک دز و ۲ درصد نیز ۲ دز واکسن را تزریق نموده‌اند.

دکتر کریمیان ادامه داد: از بین متوفیان کرونا استان از ابتدای شیوع تاکنون، بیش از ۸۰ درصد آنها دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: از بین افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، درصد بسیار پایینی به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند که نشانگر تاثیر مثبت و مطلوب واکسیناسیون و کاهش محسوس میزان فوتی‌ها و بستری‌ها در میان افرادی است که واکسن تزریق کرده اند.

دکتر کریمیان اضافه کرد: از آغاز واکسیناسیون کرونا در سطح استان، تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار دز واکسن به جامعه هدف تزریق شده که بیش از ۱۵۰ هزار آن دز اول بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: خوشبختانه واکسیناسیون جامعه هدف در سطح استان، از روند مطلوب و قابل قبولی برخوردار است و از مردم استان تقاضامندم که ضمن انجام واکسیناسیون، پروتکل‌های بهداشتی را در راستای حفظ سلامت خود و کمک به کادر درمان بیش از پیش رعایت کنند.