ایلام بیدار10:16 - 1400/06/09
یادداشت؛

روزهای تلخ مردم ایلام با شیوع سریع کرونا

عباس خزلی نوشت: حال ایلام خوب نیست، با وجود مشکلات فراوان معیشتی، بیکاری، تورم ۵۵ درصدی وهجوم ویروس کرونا روح وروان مردم در وضعیت مناسبی نیست.

"عباس خزلی"،فعال رسانه ای طی یادداشتی با عنوان " روزهای تلخ مردم ایلام با شیوع سریع کرونا" نوشت:

هرروز مردم ایلام با مرگ عزیزان خود مواجه هستند که به دلیل مبتلا به ویروس کرونا جان خود را ازدست می دهند.

آرامستان ایلام تاکنون خود را اینگونه با انبوه جسدهایی که قربانی کرونا هستند ندیده است.

درایلام هیچ ممانعت ومحدودیتی در جهت پیشگیری صورت نمی گیرد وبیم آن می رود که کادر خسته درمان دیگر توان ادامه خدمات رسانی نداشته باشد و شاهد فاجعه انسانی در این استان محروم باشیم.

مدیریت درمان در استان ایلام بی انگیزه بنظر می رسد عدم به موقع حضور پزشکان متخصص ریه بسیاری از بیماران را با مشکل جدی مواجه می کند.

بخش آی سی یو که بیماران تنفسی به آن منتقل می شوند توسط پرستاران طرحی اداره می شود از آنجاییکه این عزیزان دارای تجربه کافی نیستند ممکن است بیماران با مشکلات جدی در این بخش مواجه شوند.

مسئولان توضیح دهند که هیئت علمی جغرافیایی چه معنی دارد و آیا در این استان محروم به آن عمل می شود یا خیر؟ آیا مسئولین درمان استان می توانند مطب داشته باشند یا خیر؟

هنوز برای بسیاری از مردم و حتی کارشناسان درمان مشخص نشده است که چگونه یک بیمار کرونایی در عرض ۲۴ساعت درگیری ریوی آن از ۴۰درصد به صددر صد می رسد ؟ آیا  این وضعیت می تواند طبیعی باشد یا اینکه عدم حضور به موقع پزشک ریوی وتجویز دارو بیمار را به این مرحله می رساند؟

طی شش ماه گذشته سه مادر باردار در ایلام جان خود را ازدست داده اند که این اصلا آمار خوبی نیست و روند این مدیریت می تواند ضربه اساسی به مردم ایلام بزند.

حال ایلام خوب نیست با وجود مشکلات فراوان معیشتی، بیکاری، تورم ۵۵ درصدی وهجوم ویروس کرونا روح وروان مردم در وضعیت مناسبی نیست حضراتی که از حقوقهای آنچنانی برخوردارند ولی هنوز نتوانسته اند تمام وقت خود را در خدمت درمان قرار دهند ومطب را به بیمارستانها ترجیح می دهند در رفتارشان تجدید نظر کنند.

دستگاههای نظارتی، نماینده محترم ولی فقیه، دادستان محترم ایلام ومجموعه قضایی در استان به این موضوع که بسیار اهمیت دارد ورود کنند بنظر می رسد که آمار واقعی هم در اختیار مردم قرار نمی گیرد.

 

انتهای پیام/ک