ایلام بیدار13:52 - 1400/06/08
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام:

هشتم شهریور ماه، روزی ماندگار در حیات انقلاب اسلامی/ شهید رجایی کرسی ریاست جمهوری را مقهور خود کرد

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ را روزی تاریخ ساز و ماندگار در حیات انقلاب اسلامی ایران است و برای همیشه در تاریخ و آئینه انقلاب اسلامی به عنوان ایام الله ماندگار خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، سردار"جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور ماه، رجایی و باهنر و شهدای دولت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام گفت:هشتم شهریور ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، نمادی از حقانیت و مظلومیت نظام و سند دیگری بر شقاوت سازمان های تروریستی است که با ارتکاب شنیع ترین جنایات ضد بشری در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، بارها و بارها چهره سفاک و خونریز خود را در برابر این ملت ستمدیده نمایان ساخته اند.

سردار شاکرمی با بیان اینکه کشور ایران در عرصه‌های مختلف مانند امنیت، مدافع حرم و دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم کرده است، اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر به این خاطر از شهدای برجسته دولت شدند که هر آنچه در توان داشتند انجام دادند، آنها در بین مردم نیز محبوبیت ویژه‌ای داشتند و امام امت نیز همواره از آنان به خوبی یاد می‌کرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام افزود: امروز به شهید رجائی ها نیاز داریم، افرادی که انقلابی، ارزشی، جهادی و در کنار مردم باشند و همانند فرماندهان دفاع مقدس پیش قراول باشند.

وی اظهار کرد: منافقین  در کنار حزب بعث قرار گرفتند و تمام قد در خیابان‌های تهران و دیگر نقاط و شهرهای کشور خون مردم عادی و مسئولان را مثل آب خوردن می ریختند.

سردار شاکرمی با بیان اينکه امروز نظام سلطه از حربه ای برای تازیدن به نظام جمهوری اسلامي بهره گرفته است افزود: امروز برهمگان واجب است که  تمام قد در مقابل نظام سلطه ایستادگی نمایندونگذارند  که پدیده های ضد انقلابی همانند اول انقلاب در کشور شکل گیرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه حادثه انقلاب اسلامی مستندی از عاشورای حسینی بوده است، گفت: در جریان طبس، آمریکایی ها تلاش کردند تا  در یک حرکت نظامی منظم و طراحی شده، برق ورزشگاه شهید شیرودی از کار بندازند، در داخل بیش از ۲ هزار جاسوس و نیروی نظامی و نفوذی را آموزش دادند تا حادثه طبس را طرح ریزی کنند و به اهداف خود برسند.

سردار شاکرمی ادامه داد:راههای سختی در گام دوم انقلاب پیش روی ماست، امروز در یک دوره ای سخت از تحریم ها و مشکلات اقتصادی قرار داریم  مسئولان دولت جدید باید انقلابی، ولایی و جهادی باشند

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام تصریح کرد: شهید رجایی ریل انقلاب را در حوزه های مختلف به درستی چید، مدیریت جهادی داشت و وقتی بر کرسی ریاست جمهوری نشست، این کرسی را مقهور خود کرد.

سردار شاکرمی ادامه داد: از روز پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان سال ۶۰ در نگاه تقویم امنیتی کشور، به عنوان سال‌های بحران یاد می شود چرا که دشمنان نظام همه هجمه ها را به صورت متراکم به انقلاب روا داشتند

وی در پایان گفت: هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ را روزی تاریخ ساز و ماندگار در حیات انقلاب اسلامی ایران است و برای همیشه درتاریخ و آئینه انقلاب اسلامی به عنوان ایام الله ماندگارخواهد شد.

خاطرات شهیدان رجایی و باهنر نشان از ایمان، تلاش صادقانه و خدمت به مردم دارد

حجت الاسلام "علی چراغی پور"، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: در ابتدای سال های پیروزی انقلاب اسلامی، ترور مسئولان و  مدیران تراز اول  کشور توسط  آمریکای جنایتکار برای براندازی نظام اسلامی طراحی شد.

وی» با بیان اینکه  ترور رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دستگاه قضا و خیلی از مسئولان کشوری  در دستور منافقین کوردل و حامیان آن ها و استکبار جهانی قرار داشت، اظهار کرد: اگر چه این اقدامات با حضور مردم در صحنه های مختلف به رهبری امام راحل هر گونه ابتکار عمل را از دشمنان سلب کرد ولی این اقدامات هنوز هم وجود دارد و تا کنون بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم را با ترور به شهادت رسانده اند.

چراغی پور با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای در سال های اخیر و شهادت سردار سرافراز انقلاب اسلامی سردار حاج قاسم سلیمانی، افزود: مطالعه زندگی و خاطرات شهیدان رجایی و باهنر نشان از ایمان، تلاش صادقانه و اخلاص در کارها و خدمت  به مردم دارد. 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام بیان کرد: گرچه دوران مسئولیت این دو شهید عزیز، کمتر از یک ماه  طول کشید اما آشنایی آنان با مشکلات مردم و تلاش خالصانه برای رفع مشکلات، چهره ای انقلابی و مردمی از آنان ساخت که نام و یاد آنان در تاریخ انقلاب ماندگار است.

چراغی پور تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر با توکل به خداوند متعال و با بصیرت در مسیر پیشرفت  و ارتقای کشور گام برداشتند و همین امر موجب شد  به خاری در چشم دشمن تبدیل شوند و این دو شخصیت ارزشمند با نقشه گروهک منافین ترور شوند و یاد و خاطره این دو شهید گرامی می داریم.

در ادامه تصاویری از این مراسم را ببینید.

 

 

انتهای پیام/ک