ایلام بیدار09:53 - 1400/05/13
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

متهم کردن ایران به اقدامات کور و کم ارزش مبنای اصولی ندارد/ از بالاترین سطح بنیه دفاعی برخورداریم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل همواره می‌تواند از خود دفاع کند و بدیهی است که ایران را با تهدید نمی‌توان مورد آزار قرار داد چرا که ما از بالاترین سطح بنیه دفاعی برخورداریم.

به گزارشايلام بيدار "عباس مقتدایی"، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تهدیدات اخیر آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور اظهار داشت: آمریکا در منطقه خلیج فارس همچون یک خانه شیشه ای است که برخی از بخش‌های آن از قبل ترک برداشته است و باید بداند پرتاب هرگونه سنگ می‌تواند قبل از آنکه به دیگران ضرر برساند خودش را متضرر کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های مشخص اساسی و اصولی دارد و بر اساس آن سیاست‌ها حفاظت از امنیت منطقه را به عنوان یک اصل و به عنوان یک حق برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه می‌شناسد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بادآور شد: حضور بیگانگان در این منطقه از دیرباز وجود داشته اما باید به این نکته توجه کنیم که اینجا باید شاهراه امنیت صلح و آرامش باشد و هر کسی که بخواهد این منطقه را به سمت ناامنی پیش ببرد قطعاً متضرر خواهد شد.

مقتدایی در ادامه بیان کرد: ما اگر قرار باشد در عرصه دفاعی اقدامی انجام دهیم، سیاست ایران آن است که به طور واضح و شفاف اعلام می‌کند؛ همانگونه که پایگاه‌های آمریکایی‌ها را هم وقتی می‌خواستیم در مقابله با اقدامات نابخردانه‌ای که انجام داده بودند مورد هدف قرار دهیم، اعلام کردیم و با قاطعیت و شجاعت بیان نمودیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران کارهای مخفی و یا اقداماتی که ارزش آن نداشته باشند انجام نمی‌دهد و این قبیل گمانه زنی‌هایی که این روزها آمریکایی‌ها و برخی از متحدانشان انجام داده‌اند و جمهوری اسلامی ایران را به اقدامات کور و یا کم ارزش متهم می‌کنند هیچ مبنای اصولی و یا مبتنی بر صحت ندارد.

وی تاکید کرد: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل همواره می‌تواند از خود دفاع کند و بدیهی است که ایران را با تهدید نمی‌توان مورد آزار قرار داد چرا که ما از بالاترین سطح بنیه دفاعی برخورداریم.

مقتدایی در ادامه سخنانش یادآور شد: آمریکایی‌ها باید بدانند که حضورشان در منطقه هیچ مبنای مبتنی بر حقوق بین الملل ندارد و و این قبیل اظهارنظرهای آمریکایی‌ها تنها به پیچیده‌تر شدن موضوع کمک می‌کند و نه به حل موانع و مشکلات.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: آمریکایی‌ها به اندازه کافی ضعیف شده‌اند، لذا مراقبت کنند که مورد دیگری پیش نیاید که ضعف عمده‌تری برای آنها آشکار شود.

انتهای پیام/ک