ایلام بیدار08:14 - 1400/05/13
رییس دانشگاه علوم پزشکی:

ایلام جزو چهار استان نخست کشور در ابتلا به کروناست

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه ایلام جزو چهار استان نخست در ابتلا به کروناست، گفت: با توجه به افزایش آمار ابتلا و بستری در استان اکنون از نظر دارو و تجهیزات در شرایط بحرانی قرار داریم.

به گزارشايلام بيدار،"دکتر محمد کریمیان"،رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  در نشست فوق‌العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: استان ایلام در بین سه تا چهار استان اول کشور از نظر بستری و ابتلا قرار دارد که آمار بسیار بالایی است.

وی افزود: ویروس بین هشت تا ۱۰ برابر سریعتر عمل می کند و در این شرایط با خستگی مفرط مادر درمانی، تنگنای منابع مالی و بحران دارو و تجهیزات مواجه ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: به دلیل افزایش شمار بستری ها نظم بیمارستان ها به هم خورده است و به دلیل تعداد زیاد همراهان بیمارها هر روز مشکلاتی در بیمارستانها گزارش می شود.

ترس از کرونا کاهش یافت

کریمیان افزود: مردم سال قبل ترس زیادی از کرونا داشتند و اگر فردی مبتلا می شد، حداقل به بیمارستان‌ها برای عیادت مراجعه نمی کردند اما امروزه این ترس از بین رفته و هر روز با تجمع همراهان بیمارها مواجه ایم.

وی گفت: مردم باید آگاه باشند که خطر کرونا همچنان رو به افزایش است و تنها یک همراه که نیاز ضروری بیمار را رفع کند، باید حضور داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: بحث واکسیناسیون با سریعتر بیشتری در حال انجام است و همه دستگاه ها کمک کنند و امکانات خود را در اختیار کادر درمان قرار دهند تا شمار افراد برای تزریق واکسن را ۲ برابر کنیم.

تزریق روزانه سه الی چهار هزار نفر واکسن در ایلام

کریمیان گفت: تاکنون ۸۹ هزار نفر در استان واکسن تزریق کرده اند و آمادگی داریم که شمار افراد برای تزریق واکسن را از روزی سه الی چهار هزار نفر به هشت هزار نفر هم افزایش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به شرایط بحرانی کرونا در کشور پیرو درخواست از وزارتخانه برای کمک به برگزاری مراسم اربعین بر خلاف سالهای قبل اعلام شده که هیچ برنامه ای در این زمینه انجام نمی گیرد.

کریمیان افزود: مردم پروتکل ها را رها کرده اند و در بحث زدن ماسک و عدم حضور در تجمعات و بازار توجهی نمی کنند.

وی شمار افراد بستری در بیمارستان های استان ایلام را به دلیل کرونا ۳۰۸ نفر اعلام کرد و خواستار تشدید محدودیت ها و همراهی بیشتر مسوولان و مردم شد.