ایلام بیدار10:05 - 1400/05/10
در بازدیدنماینده حوزه شمال مطرح شد؛

پیشرفت40درصدی کنارگذر ایوان/راههای مواصلاتی استان توسعه یابد

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از رفع مشکل معارضان محلی پروژه کنارگذر شهر ایوان خبر داد و گفت: این پروژه با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال اجراست.

به گزارشايلام بيدار،عبدالله بهادری روز یکشنبه در بازدید نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از روند پروژه کنار گذر شهر ایوان اظهار داشت: تا قبل از سالجاری این طرح به دلیل وجود معارضین محلی به کندی پیش می رفت و در مقاطعی نیز راکد شده بود که با برنامه ریزی های انجام شده مشکل معارضین محلی این پروژه برطرف و تعین و تکلیف شد.

وی افزود: با پیگیری های متعدد با کشاورزان منطقه و با تمهیدات قانونی که با همکاری دستگاه قضا و اداره کل ثبت اسناد استان در نظر گرفته شد مطالبات معارضان محلی و کشاورزان محدوده طرح کنارگذر شهر ایوان درحال پرداخت است که با این وجود عملیات اجرایی پروژه تسریع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: طرح کنارگذر ایوان به طول ۹ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۴۰ درصددرحال اجرا است که برای اجرای این پروژه ۲ دستگاه پل بزرگ و ۳۷ پل بتونی متوسط در حال احداث است.

بهادری، نقش کنارگذر شهر ایوان برای رفع ترافیک داخل شهر با وجود قرار داشتن این شهر در مسیر عتبات عالیات و اربعین را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با تامین اعتبار لازم تمام توان اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تسریع اجرای این طرح به کار گرفته خواهد شد.

وی هدف از اجرای این پروژه را تسهیل تردد و کاهش ترافیک داخل شهر ایوان با توجه به اهمیت محور کرمانشاه-ایوان- ایلام- مهران به عنوان محور موازی کرمانشاه- حمیل- ایلام عنوان کرد و گفت: مراودات تجاری و مذهبی با کشور عراق خصوصا در ایام اربعین محورهای منتهی به شهر مرزی مهران در استان ایلام را در موقعیت ویژه ای قرار داده است که می طلبد مسیرهای جاده ای استان به لحاظ کیفی و ایمنی توسعه یابند.

 

انتهای پیام/الف