ایلام بیدار09:30 - 1400/05/10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام ۹۸ درصد پیشرفت دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام ۹۸ درصد پیشرفت دارد، گفت: این طرح هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارشايلام بيدار،"محمد کریمیان "،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام یک پروژه عظیم درمانی است که بسیاری از نیازهای استان را در حوزه درمان رفع خواهد کرد.

وی گفت: این بیمارستان در مساحتی بالغ بر ۶۵ هزار مترمربع و زیربنای ۳۳ هزار مترمربع ساخته شده و دارای پیشرفت ۹۸ درصدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه از دلسوزی و احساس مسئولیت همه عزیزانی که دغدغه راه‌اندازی و افتتاح این بیمارستان را دارند تقدیر و تشکر می‌کنم، افزود: هدف همه ما این است که یک بیمارستان تکمیل و مجهز به استان تحویل داده شود و در این راستا دغدغه‌ای نداشته باشیم.

۶۰ درصد تجهیزات مربوط به بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام وارد استان شد

کریمیان تصریح کرد: این بیمارستان ابتدا یک بیمارستان جایگزین بود اما با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که داشتیم، این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان جدیدالاحداثدر نظر گرفته شد که امتیاز بزرگی برای استان محسوب می‌گردد.

وی گفت:در رابطه باتشکیلات نیروی انسانی، کارهای آن توسط دانشگاه انجام شده و در سازمان برنامه و بودجه نیز تعداد ۶۳۸ نفرکادرپرستاری و درمانی برای آن مصوب کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکیایلاماضافه کرد: بالغ بر ۶۰ درصد تجهیزات مربوط به بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام وارد استان شده و ۴۰ درصد باقی مانده نیز ممکن است تا ۱۰ روز آینده وارد استان شوند.

کریمیان افزود: وزیر بهداشت همواره پیگیر مسائل مربوط به بیمارستان بوده‌اند و ظرف همین هفته نیز قول مساعد مبنی بر اختصاص یک دستگاه سیتیاسکن به استان را داده‌اند که در این راستا مکاتبات مربوطه را انجام داده‌ایم.

وی گفت: یکسری نواقص در ساختمان بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی وجود دارد و تا زمانی که رفع نقص صورت نگیرد، ما هم راضی نیستیم بیمارستان را تحویل بگیریم.

احتمالاً این بیمارستان در هفته دولت به بهره برداری برسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکیایلامبیان کرد: تمام اعتبارات مربوط به این پروژه عظیم درمانی ۲۸۰ میلیارد تومان بوده و ۳۰ میلیارد هم پیمانکار طلب دارد که این طلب توسط وزارتخانه پرداخت خواهد شد.

وی گفت: تمام اعتبارات و مسائل مربوط به بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شده و در این راستا دغدغه‌ای وجود ندارد.

کریمیان بیان کرد: برخی از مسائل و موضوعات از جمله احداث مرکز پرتودرمانی وپدبالگرد، اقداماتی هستند که توسط دانشگاه به این بیمارستان اضافه شده و توسط دانشگاه هم انجام خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: احتمالاً این بیمارستان در هفته دولت به بهره برداری برسد و رفع نقص کامل از آن تا آنموقعانجام خواهد شد.