ایلام بیدار11:26 - 1400/04/24
رییس دستگاه قضا؛

تامین معیشت مردم وایجاد اشتغال در اولویت امور قرار دارد

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه برای گره‌گشایی مشکلات مردم کوتاهی نکنیم، گفت: مسئولان از اختیارات خود برای حل مشکلات استفاده کنند.

به گزارشايلام بيدارحجت الاسلامغلامحسین محسنی اژه‌ای صبح پنج‌شنبه در دیدار با کارکنان و قضات ایلام اظهار کرد: بسیار خوشحالم در استان ایلام به عنوان دروازه عتبات‌عالیات حضور دارم.

وی با اشاره به اینکه مردم ایلام در دوران دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی از خود برجای گذاشتند، گفت: مشکلات مردم زیاد است، اما مسئولان از اختیارات خود برای حل مشکلات استفاده کنند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه برای گرهگشایی مشکلاتمردم کوتاهی نکنیم، گفت: باید از منابع غنی استان برای حل مشکلات مردم استفاده شود.

وی گفت: در خیلی از مسائل استان ایلام در حوزه قضائی رشد داشته است.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: از کارکنان و قضات استان درخواست دارم مشکل به مشکل مردم اضافه نکنند، قرار بازداشت موقت تا آنجایی که ضرورت دارد صادر نشود و آن‌هایی هم که ضروری است با ملاحظه دقیق قانون باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: با وجود منابع نفتی و گاز، جوانان تحصیل‌کرده و منابع انسانی، چرا باید جوانان این استان مرزی بیکار باشند. این موضوع مهم باید از سوی مسئولان ارشد ایلام ریشه‌یابی و حل شود.

وی ادامه داد: استاندار ایلام در راستای رفع مشکلات موجود از امکانات استانی برای رفاه مردم استفاده کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: در وضعیت کنونی، شرایط معیشتی، اشتغال و مباحث فرهنگی و قضائی در کشور و استان با مشکلات بسیاری همراه است و مسئولان باید تلاش کنند گره‌گشای این مشکلات باشند.

وی ادامه داد: خدمت به مردم بزرگ‌ترین نعمتی است کهنصیبمسئولان استانی شده و باید از این موقعیتبه نحواحسن استفاده شود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: برای جلوگیری از قصاص از ظرفیت‌های مردمی، ریش‌سفیدان و بزرگان استان ایلام استفاده شود.

رئیس قوه قضاییه از دادستان‌ها خواست نظارت مستمری بر پرونده‌های اجرای احکام داشته باشند تا آرای صادر شده بهطوردقیق عملیاتی شود.