ایلام بیدار20:51 - 1400/03/17
قالیباف در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی در ایلام:

تحول بزرگ در بودجه ۱۴۰۰/ ایلام باید متحول شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تحول بزرگی در بودجه ایجاد شده است و برای اولین بار در زمینه محرومیت‌زدایی و آب روستایی و تملک دارایی سطح استانی مبلغ ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارشايلام بيدار، "محمد باقر قالیباف"، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی در استان ایلام که عصر امروز در استانداری ایلام برگزار شد، گفت: از روزهای اول جنگ تحمیلی ایلامیان برای انقلاب و عزت و امنیت کشور سنگ تمام گذاشتند و در این رشادت بی نظیر بودند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد استان ایلام این بود که جنگ زده نداشت و همه در استان باقی مانند و خودشان رزمنده جبهه جنگ بودند.

وی اظهار کرد: در مکتب امام و باورهای انقلاب مردم نقش بی بدیلی در اداره کشور و وحدت کشور و در همه زمینه ها دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  افزود: امروز در برخی موضوعات در حوزه اقتصادی شاهد کمی و کاستی هستیم و اگر مردم را در اداره کشور و در استفاده از ظرفیت ها مانع نمی شدیم اتفاقات خوبی حاصل می شود‌.

قالیباف تصریح کرد: بخشی عمده از آسیب های کشور ریشه در همین دارد و امیدواریم با اصلاحات ساختاری از میدان دادن به مردم و فرصت دادن به جوانان عزیز دریع نکنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت ایلام عظیم است اما در ابتدایی ترین مباحث دچار چالش هستیم و این باعث نارسایی هایی شده است.

وی بیان داشت: سفرهای استانی در مجلس یازدهم شاید در شروع کار نقدهایی داشته باشد اما در همان روز اول باور بر این بود یکی از راه های حل مشکلات، حضور کارگزاران نظام در همه سطوح در میان مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: ما یک وظیفه شرعی بر دوش داریم و آن رابطه مردم و کارگزاران است و هیچ بهانه ای نباید مانع شود تا میان کارگزاران نظام و مردم حجاب ایجاد شود.

 قالیباف اظهار کرد: سفرهای استانی مجلس شورای اسلامی یک زنجیره ای از بررسی ها است که از طریق آن نظام مسائل استان ها را بررسی و برای تکمیل این زنجیره حضور پیدا می کنیم.

وی افزود: تحول بزرگی در بودجه ایجاد شده است و برای اولین بار در زمینه محرومیت‌زدایی و آب روستایی و تملک دارایی سطح استانی مبلغ ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در پایان بیان داشت: ایلام فرصت های بزرگی در انرژی و تجارت و کشاورزی و توریستی و عتبات عالیات که افتخار بزرگی برای این استان است که یک فرصت بزرگ فرهنگی و اقتصادی است و سوال اینجاست چرا این استان نباید فرصت سرمایه گذاری های بزرگ باشد؟

انتهای پیام/ک