ایلام بیدار08:00 - 1400/02/02
یادداشت؛

کرونا در دره شهر خانوادگی شد/مراجعه دیرهنگام دلیل افزایش بستریها

تعداد زیادی از مثبتیهای کویید ۱۹ بصورت خانوادگی مبتلا و بستری شده اند که آن نیز حاصل دورهمیها و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی است.

"یاسر زینی وند مقدم"،در یاداشتی با عنوان " کرونا در دره شهر خانوادگی شد/مراجعه دیرهنگام دلیل افزایش بستریها" نوشت: در اولین روز از اردیبهشت ماه آمار مبتلایان به کرونا در دره شهر ۱۲ نفر ثبت شده که کاهش چشمگیری نسبت به چند روز گذشته داشته است.

اما در کنار پایین امدن امار مبتلایان متاسفانه وضعیت بستریها که ملاک رنگبندی نیز هست همچنان با تعداد بالای بین چهل و پنجاه نفر در روز نوسان داشته و عملا چهل گیر شده است.

طبق بررسی بعمل آمده تعداد زیادی از مثبتیهای کویید ۱۹ بصورت خانوادگی مبتلا و بستری شده اند که آن نیز حاصل دورهمیها و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی است.

دکتر مظلومی رییس شبکه بهداشت دره شهر در این رابطه میگوید: یکی از مواردی که باعث بالا رفتن امار بستریها شده مراجعه دیر هنگام مبتلایان به درمانگاههاست.

فردی که به این ویروس الوده شود در همان روزهای نخست با مصرف دارو قابل درمان است اما هرچه زمان بگذرد به دلیل پیشرفت کرونا نوع داروی مصرفی قویتر خواهد شد.

بعضا نیز فرد انقدر دیر مراجعه میکند که ریه های وی بصورت گسترده درگیر شده و در وضعیت خطرناک و شاید مرگ نیز قرار گیرد.

مشکل بعدی خود درمانی در منزل است، خوردن دمنوش و غذاهای گرم زمانی میتواند موثر باشد که بعد از تشخیص پزشک و مصرف داروهای تجویزی مصرف شود وگرنه هیچ اثری نخواهد داشت.

مردم برای جلوگیری از سرایت این بیماری و نیز قرار گرفتن در وضعیت نامناسب جسمی با کوچکترین علائم سریعا به درمانگاهای معیری و طالقانی برای نمونه گیری مراجعه کنند.

هرچه مراجعات و بیمار یابی بیشتر باشد قطعا امار بستریها نیز کمتر خواهد بود.

در هر صورت امیدواریم با کاهش دورهمیهای خانوادگی، رعایت پروتکلها و مراجعه بموقع بیماران اردیبهشت ماه برای مردم خوش یمن بوده و وضعیت شهرستان بحالت عادی برگردد.

انتهای پیام/ک