ایلام بیدار08:32 - 1400/01/17
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام؛

انتخابات شوراها در ۳۸۳ روستای واجد شرایط ایلام برگزار می‌شود

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از برگزاری انتخابات شوراها در ۳۸۳ روستای واجد شرایط خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،"سیدصادق موسوی"، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام؛ با اشاره به آغاز به کار ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی روستا،  اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا تا پایان روز کاری ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به بخشداری محل سکونت خود ثبت‌نام کنند، گفت: ثبت نام به ‌صورت غیرحضوری و  از طریق اپلیکیشن موبایلی، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه و دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها نیز ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام تصریح کرد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا حتماً باید با شماره تلفنی (تلفن همراه) که شخص داوطلب، مالک آن باشد ثبت‌نام خود را تکمیل و مدرک  عدم سوءپیشینه را نیز تهیه کنند.

موسوی با تاکید بر اینکه داوطلبان ثبت‌نام را از روزهای ابتدایی آغاز کرده و آن را به روزها و ساعات پایانی مهلت ثبت‌نام موکول نکنند از همه افرادی که توانایی فعالیت در شورای روستاها را دارند و می‌توانند به مردم این مناطق خدمت کنند، خواست که  وارد عرصه انتخابات شوند.

وی با اشاره به اهمیت رونق تولید و عمران روستاها ،تحقق مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت روستایی تصریح کرد: شوراهای اسلامی روستاها از جایگاه مهمی برخوردار است و همه کسانی که توانایی لازم را دارند با حضور در این انتخابات به تحقق این اهداف  وتوسعه روستاها کمک کنند. 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام تصریح کرد: انتخابات شوراهای اسلامی روستا در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و حداقل ۱۰۰ نفر جمعیت برگزار می‌شود و  روستاهای با جمعیت ۱۵۰۰ نفر دارای سه عضو اصلی شورا و ۲ عضو علی‌البدال و روستاهای با جمعیت بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر دارای پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل خواهند بود.

موسوی با بیان اینکه  انتخابات شوراها در ۳۸۳ روستای واجد شرایط برگزار می‌شود و این روستاها نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند، گفت: در استان ایلام به به دلیل اینکه تیره‌های عشایری وابسته به روستاها هستند انتخابات مستقلی نخواهند داشت اما صندوق سیار، آراء آنها را برای روستاهای وابسته جمع‌آوری خواهند کرد.

انتهای پیام