ایلام بیدار21:26 - 1400/01/10
اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان ایلام؛

ایلام در زمینه رهگیری بیماران کرونایی رتبه اول را در کشور کسب نمود

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: استان ایلام از جمله استان های موفق در اجرای طرح شهید سلیمانی است. در اجرای فاز یک طرح شهید سلیمانی و از ابتدای آذر ماه سال ۹۹ تا اخر اسفند، میزان فوتی ها ۹۸ درصد و میزان بستری ها ۸۹ کاهش یافت.

به گزارش ایلام بیدار ، سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام در جلسه قرارگاه استانی طرح شهید سلیمانی که با حضور بسطامی سرپرست معاونت سیاسی استانداری و رییس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان، دکتر کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سایر اعضا در ستاد فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد ، با بیان این خبر افزود: طرح شهید سلیمانی از جمله طرح های معنوی است که با کمترین هزینه در خدمت مردم است. در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با کمک تیمهای بسیج و کادر درمانی در زمینه شناسایی و رهگیری بیماران کرونایی و انجام تست از کسانیکه با بیمار در ارتباط بوده اند ، اقدامات بسیار خوبی انجام شد و بحمدالله استان ایلام دراین زمینه در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد.

وی افزود:استان ایلام از جمله استان های موفق در اجرای طرح شهید سلیمانی است. در اجرای فاز یک طرح شهید سلیمانی و از ابتدای آذر ماه سال ۹۹ تا اخر اسفند، میزان فوتی ها  ۹۸ درصد و میزان بستری ها ۸۹ کاهش یافت.

شاکرمی بیان داشت: تعداد ۱۵۲ پزشک، ۲۷۶ پرستار، ۳۵۲ بهورز و بیش از ۳۴۰۰ نیروی داوطلب بسیجی در این طرح بکارگیری شده اند.

وی بیان داشت: امسال به نسبت سال گذشته بیشتر نیازمند ورود جدی مردم و مسئولان هستیم و متاسفانه میزان رعایت پروتکل ها بهداشتی از سوی مردم با افت شدید مواجه شده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام خاطر نشان کرد: در ایام نوروز همراهی مردم ضعیف تر شده است، پروتکل های بهداشتی از سوی عده ای رعایت نمی شود و از این حیث ناراضی هستیم.

وی تصریح کرد: هر گونه کم کاری از سوی مسئولان قابل توجیه نیست و متاسفانه عدم مدیریت قوی و صحیح در مبادی ورودی و خروجی بخصوص از سمت شهرستان دهلران باعث شده تا دو شهرستان ما در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/ر