ایلام بیدار10:50 - 1400/01/10
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی در ایلام پیش بینی شد

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال و در بودجه ۱۴۰۰ اعتباری معادل ۸۵۰ میلیارد تومان خارج از لایحه دولت برای بحث محرومیت زدایی استان پیش بینی شده است.

به گزارشايلام بيدار، علی اکبر بسطامی با اعلام این خبر اظهار داشت: تلاش دولت و مجلس بر این معطوف است تا بودجه سال ۱۴۰۰ موجب رشد و ارتقای شاخص های اقتصادی از جمله تورم، اشتغال، سرمایه گذاری و بهره وری شده و پاسخگوی نیاز  کشور هم باشد.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ به موضوع محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار به صورت ویژه توجه شده است، افزود: در لیست بودجه استانی، مناطق محروم کشور با اولویت در صدر قرار دارند.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تلاش کردیم تا در کمیسیون تلفیق اعتبارات خوبی برابر با لایجه دولت برای استان در نظر گرفته شود، در واقع مناطق محروم و استانهای نفت خیز مثل ایلام بهره بیشتری از اعتبارات توازن منطقه‌ای و درآمدهای نفتی خواهند برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل های خاص استان در حوزه نفت و گاز گفت: پروژه های بزرگ نفت و گاز ایلام باید توسط افراد بومی اداره شوند.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پروژه های بزرگ صنعتی، نفتی و گازی با وجود نیروهای بومی توانمند توسط افراد غیربومی مدیریت می شوند.

بسطامی بر ضرورت راه‌ اندازی دفتر نفت و گاز غرب در ایلام تاکید کرد و افزود: این استان دارای بیشترین میزان تولید نفت و گاز در غرب کشور است، اگر مدیریت مستقل نفت و گاز در استان ایلام شکل بگیرد، این مدیریت از نفت و گاز غرب منفک و به نفت و گاز مرکزی ملحق خواهد شد و بدون شک تحقق این موضوع موجب سرمایه در گردش، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی برای استان ایلام می‌شود.

وی با بیان اینکه اتصال به شبکه ریلی به آرزوی دیرینه برای مردم استان تبدیل شده است و با توجه به وجود منابع نفت و گاز این نیاز بیشتر احساس می شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از چندین سال فرمودند که استان های مرزی و نفتی باید به خط ریلی متصل شوند اما این استان با وجود بهره مندی از این پتانسیل ها از این مهم هنوز محروم است.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی شعار سال رهبری را چراغ راهی برای حرکت مسئولان دانست و افزود: مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال دنبال ریل گذاری برای رفع مشکلات کشور است. 

بسطامی تاکید کرد: بدون شک همه مسوولان باید در کنار هم، راهبردهای اصلی تحقق شعار سال ۱۴۰۰ را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی در دستور کار خود قرار دهند و برای تحقق شعار سال و عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب همه مسوولان باید توان خود را به کار گیرند چرا که گره حل مشکلات در داخل کشور است.

 

انتهای پیام/ر