ایلام بیدار07:20 - 1400/01/06
خطر روند افزایشی کرونا در کل استان ایلام؛

وضعیت کرونایی جنوب استان ماحصل کم کاری برخی مسئولین است

قرار گرفتن استان ایلام در روند افزایشی کرونا، قطعاً ماحصل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بخشی از مردم و صدالبته کم کاری و سوء مدیریت برخی از مسئولان است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::با توجه به هشدارهای مکرر دانشگاه علوم پزشکی ایلام و ابراز نگرانی از شرایط کرونایی استان ایلام و قرار گرفتن استان‌های همجوار از جمله استان خوزستان در وضعیت قرمز و همچنین هم مرز بودن با کشور بحران زده کرونایی عراق، متاسفانه شهرستان های جنوب استان از جمله دهلران، دره شهر و آبدانان با روند افزایشی بستری ها و مبتلایان به کرونا مواجه شده اند که به احتمال فراوان باید منتظر گستردگی شیوع کرونا و قرار گرفتن در وضعیت قرمز در سطح کل استان نیز باشیم.

دهلران و آبدانان در وضعیت نارنجی کرونا 

در همین رابطه "جمیل صادقی فر"، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به افزایش نگران کننده مبتلایان به بیماری ویروس کرونا گفت : در حال حاضر و بر اساس بررسی صورت گرفته ، بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مبتلایان به بیماری ویروس کرونا در ایلام ساکن استان نبوده و میهمان نوروزی هستند.

وی اظهار کرد: افزایش آمار مبتلایان و بستری شده های بیماری کرونا در شهرستان آبدانان باعث شد تا وزارت بهداشت این شهرستان را در ردیف شهرستان های با وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دهد.

صادقی فر افزود : از امروز و بر اساس محدودیت های کرونایی سفر به شهرستان آبدانان ممنوع است و در حال حاضر شهرستان های دهلران و آبدانان در استان ایلام در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند.

روند افزایش کرونا در استان ماحصل سوء مدیریت برخی از مسئولان است

قرار گرفتن استان ایلام در این شرایط نگران کننده که در آینده نیز وخیم‌ تر می‌شود را می توان ماحصل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و نادیده گرفتن تصمیمات گرفته شده از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا توسط بخشی از مردم و صدالبته کم کاری و سوء مدیریت برخی از مسئولان برشمرد .

کم کاری برخی از مدیران به گونه ای است که حتی واکنش فرماندهی سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام را در پی داشت و در جلسه فوق العاده طرح شهیدقاسم سلیمانی و ستاد کرونا شهرستان دهلران و در جریان بازدید میدانی از ایست و بازرسی سپتون (محل کنترل ورودی و خروجی مسافران) در شهرستان دهلران گفتند: کم کاریهای از طرف برخی مسئولان صورت می‌گیرد که اگر به طور جدی وارد عمل نشوند شاهد قرمزشدن شهرهای مرزی خواهیم بود و همچنین ضرورت دارد تا مردم استان از سفر به مناطق آلوده خودداری کنند.

سردار شاکرمی در بخش دیگری از سخنان خود نیز اظهار کرد:دولت در پایان سال فعالیت خود باید تمام تلاش خود را برای مقابله با ویروس کرونا در ایام نوروز به کار گیرد و محکم پای کار باشد.

با مشاهده این اوضاع به وجود آمده می توان دریافت که با این شکل و شمایل مدیریت برخی از مسئولین در استان قطعا حریف کرونا نمی شویم و باید توجه داشت که برای جلوگیری یا کاهش روند افزایشی شیوع کرونا و اجرای کامل محدودیت های کرونایی می طلبد تا مسئولین سهل انگاری و کم کاری را کنار گذاشته و مانند دیگر مسئولان دلسوز مردم که تعطیلات نوروزی را کنار گذاشته و صادقانه در حال خدمت رسانی هستند، محکم پای کار باشند و از ورود مجدد استان به وضعیت قرمز کرونایی که ارمغانی جزء خاطرات تلخی از آن ایام برایمان به یادگار نگذاشت جلوگیری شود.

 

ایلام در آماده باش کامل

در همین رابطه "محمد نوذری"، استاندار ایلام در پی روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در جنوب استان به شهرستان دهلران سفر کرد و از نزدیک در جریان وضعیت کرونا در این منطقه از استان قرار گرفت و در این سفر که سرپرست معاونت سیاسی استاندار، فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی نیز حضور داشتند از اهتمام جدی استان برای مهار کرونا خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته در پی افزایش روند شیوع بیماری کرونا در استان به ویژه در مناطق جنوبی استان به واسطه هم مرز بودن با مناطق بحران زده کرونا چون عراق و خوزستان تمهیدات ویژه ای برای مهار این بیماری آغاز کرده‌ایم که امیدوارم با همراهی و همکاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی منتج به نتیجه شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در ابتدا با اعلام اولین هشدارها همه عوامل و دست اندرکاران ستاد کرونا در استان به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند و بلافاصله ۵ نشست فوق العاده در شهرستانهای ایلام، ایوان، چرداول، آبدانان و دهلران برگزار و تمهیدات لازم برای مهار کرونا در نظر گرفته شد.

استاندار ایلام در ادامه به بازدید های مسئولان استان از مناطق مستعد افزایش کرونا خبر داد و افزود: در این راستا معاون محترم امور عمرانی به شهرستان های دره شهر و آبدانان، سرپرست محترم معاونت سیاسی به شهرستان‌های چرداول و سیروان و معاون محترم اقتصادی به شهرستان ایوان سفر کردند و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت کرونا قرار گرفتند.

وی در ادامه بیان داشت: امروز نیز با توجه به حاد شدن وضعیت کرونا در دهلران به این شهرستان سفر کرده‌ایم تا از نزدیک در جریان روند امور قرار گرفته و تصمیمات لازم برای مهار فوری کرونا اتخاذ نماییم.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان در پایان تصریح کرد: از همه مردم استان درخواست می کنم تابا رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد کرونا، سفر نرفتن، فاصله گذاری اجتماعی، چادر نزدن، عدم حضور در اجتماعات، عدم برگزاری گردهمایی ها و ... عدم حضور در مراسمات شادی و عزا با تجمعات بالا به سلامتی خود و خانواده کمک کرده و نقش تعیین کننده خود در مهار و کنترل بیماری کرونا در این مقطع حساس ایفا نمایند.

انتهای پیام/ک