ایلام بیدار10:21 - 1399/12/16

طلا 9 دلار ارزان شد

با افزایش ارزش سود اوراق قرضه آمریکا و تقویت دلار که از جذابیت طلا کاست، قیمت این فلز گران بها به کمترین میزان در نزدیکی 9 ماه گذشته رسید.

به گزارشايلام بيدار، به نقل ازرویترز، با افزایش ارزش سود اوراق قرضه آمریکا و تقویت دلار که از جذابیت طلا کاست، قیمت این فلز گران بها به کمترین میزان در نزدیکی 9 ماه گذشته رسید.

هر اونس طلابا 8.59 دلار کاهش 1688.93 دلار فروخته شد. این فلز گران بها تاکنون 2 درصد از ارزش خود را طی این هفته از دست داده است.

ارزش اوراق خزانه داری آمریکا 10 ساله آمریکا بالای 1.5 درصد مانده است درحالی کهارزش دلاربه بالاترین رقم 3 ماه گذشته رسید. هرچه ارزش سود اوراق خزانه داری آمریکا بیشتر بالا رود، هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است بیشتر می شود.

میشائیل هوسون، تحلیلگر بازار گفت: «افزایش سود اوراق قرضه، نتیجه طبیعی بهبود فعالیت های اقتصادی است و رئیس فدرال رزروآن راتایید کرده است.»

قرار است گزارش فرصت های در بخش غیرکشاورزی آمریکا امروز منتشر شود و انتظار می رود که 128 هزار فرصت شغلی در این ماه افزوده شود. در ماه ژانویه نیز 49 هزار فرصت شغلی به بازار کار آمریکا افزوده شد.

انتهای پیام/ک