ایلام بیدار15:39 - 1399/12/15
امام جمعه ایلام:

رعایت پروتکل‌ها برای در امان ماندن از کرونا توسط مردم ضروری است

امام جمعه ایلام گفت:ایجاد محدودیت‌ها در تردد و اعمال نظارت قاطع و بدون مماشات بر ناقضان بهداشتی که موجب افزایش ابتلا به کرونا شود به جد توسط مسئولان انجام شود.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام "الله نور کریمی تبار"،امام جمعه ایلام   ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت:  "رعایت پروتکل‌ها" برای در امان ماندن از کرونا توسط مردم ضروری است.

امام جمعه ایلام گفت: شرایط موجود استان و هم مرز بودن با کشور عراق و از طرفی استان خوزستان که بیشترین آلودگی به کرونا در آن گزارش می‌شود را عامل مهم در  الزام  شهروندان ایلامی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی عنوان کرد: ایجاد محدودیت‌ها در تردد و اعمال نظارت قاطع و بدون مماشات بر ناقضان بهداشتی که موجب افزایش ابتلا به کرونا شود به جد توسط مسئولان انجام شود.

خطیب جمعه ایلام در ادامه مبحث آغاز هفته درختکاری را عنوان و از پیامبر اسلام نقل روایت کرد و افزود:  پیامبر اکرم (ص) فرموده است" اگر قیامت برپا شد و به اندازه کاشت نهالی وقت دارید حتما آن را بکارید".

کریمی‌تبار در تاکید و اهمیت درختکاری نیز به این حدیث از امام صادق(ع) اشاره کرد که فرموده است"  کاشت نهال را صدقه جاریه بدانید" و افزود: یکی از آموزه‌های عملی رهبر معظم انقلاب کاشت و توسعه این اقدام حسنه و موثر در کشور در ابعاد مختلف است.

سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  مبحث دیگر خطیب جمعه ایلام بود که گفت: کمیته امداد امام خمیتی(ع) نهادی مقدس است که  برای حمایت از افراد مظلوم و بی بضاعت تشکیل شده است و لازم است خیرین از این نهاد حمایت و مردم نیز در حد توان وسع با کمک خود در اهداف خیر این نهاد مشاکت کنند.

سالروز جهانی مسجد و تاکید به سنگر بودن این نهاد مذهبی که نقش ارزنده در احیای سنن دین و تبلیغ فرهنگ استقامت و معنویت دارد ختم سخنان خطیب جمعه ایلام بود که تصریح کرد: مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنیم تا انقلاب، دین و ایمان حفظ شود.

انتهای پیام/الف