ایلام بیدار10:23 - 1399/12/14
نماینده عراقی:

تا آمریکایی‌ها در عراق هستند، دسیسه‌های آنها تمامی ندارد

عضو فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق تاکید کرد، تا زمانی که آمریکایی‌ها در خاک عراق باشند، دسیسه‌های آنها تمامی نخواهد داشت.

به گزارشايلام بيدار، «عبدالامیر التعیبان» از اعضای فراکسیون پارلمانی «الصادقون» درباره دسیسه‌های آمریکا در عراق هشدار داد و گفت تا زمانی که پایگاه‌ها و نیروهای آمریکا در عراق فعال باشند، این دسیسه‌ها ادامه دارند.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی تصریح کرد: واشنگتن هر روز در حال تقویت حضورش در عراق برای دامن زدن به فتنه‌های مختلف است. دولت مسئول اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه است. واکنش‌های دولت در قبال تجاوز آمریکا علیه نیروهای ما، تاسف‌بار است.

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه پیش، منطقه بین «البوکمال»سوریهو «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا به دستور «جو بایدن» مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است، ادعایی که مقامات عراقی آن را رد کردند و سازمان الحشد الشعبی پس از بررسی‌های دقیق اعلام کرد که آمریکا مواضع این سازمان را در نوار مرزی عراق با آمریکا و نه خاک سوریه هدف قرار داده است. امری که با سکوت بغداد همراه شد و هیچ واکنش قاطعی به این حمله علیه نیروهای امنیتی کشورش نشان نداد.

التعیبان در ادامه درباره حمله اخیر افزود: در پشت پرده حمله صورت گرفته اخیر علیه اربیل، طرف‌هایی هستند که می‌خواهند برگه‌ها را برهم بزنند. این حمله ساختگی بود و هدف از آن تخریب مقاومت بود.

اواخر بهمن گذشته یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل را برعهده گرفت. 

انتهای پیام/ک