ایلام بیدار08:54 - 1399/12/13

راههای تشخیص مزاج نوزاد و تاثیر آن بر رشد نوزادان

مزاج نوزاد از جمله مواردی است که در طب سنتی به آن اهمیت زیادی داده می شود. مزاج نوزاد به ما در تشخیص و درمان بیماری ها کمک میکند. مزاج نوزاد تحت تاثیر مستقیم مزاج شیر مادر است.

به گزارشايلام بيدار،اهمیت تشخیص مزاج نوزاد:

شیر مادر مهمترین غذای دوران نوزادی و واسطه میان مادر و کودک است درطب سنتی مزاج نوزاداهمیت زیادی دارد . با تشخیص مزاج نوزاد شما می توانید متناسب با مزاج  او تغذیه اش را تنظیم کنید.

 

برای شناسایی مزاج نوزاد ابتدا باید مزاجی که بچه با آن متولد می شود و مزاج شیر مادر را تشخیص داد. بر اساس مبانی طب سنتی ایران، صحت مزاج نوزاد ارتباط مستقیم با صحت مزاج شیر مادر  دارد.

 

شناسایی مزاج نوزاد

مزاج سرشتی مزاجی است که از طریق پدر و مادر به نوزاد منتقل میشود و در زمان تولد در وجود دارد و می توان گفت یک حالت طبیعی برای نوزاد محسوب می شود برای شناسایی مزاج نوزاد پس از تولد باید به علائم ظاهری توجه کرد. 

 

علائمی مانند کم مویی، کم تحرکی، کم اشتهایی و استفراغ کردن نشان دهنده مزاج سرد نوزاد است و برعکس همه این علائم مانند پرمویی، اشتهای زیاد و پر تحرکی نشانه هایی از مزاج‌گرم نوزاد است. 

 

اگر نوزاد متولد شده چهره ای روشن، پوست نازک و لطیف و موهای نازک دارد و به زور چشم هایش را باز می کند و می بندد و یا خیلی می خوابد مزاج نوزاد سرد است.

 

نوزادی که وزن کمی در هنگام تولد دارد و دارای موهای مشکی، اندامی بلند و ابرو است و دم به دم است و نگاه میکند مزاج نوزاد سرد است.

 

انتهای پیام