ایلام بیدار08:48 - 1399/12/13
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

کمبود کالا و گرانی اجناس؛ اقلام ضروری نایاب شدند

مساله کمبود برخی اقلام در بازار باعث به وجود آمدن موج گرانی و فضای روانی برای مردم شده است امری که نیازمند برنامه ریزی مسئولانه برای حل آن است.

به گزارشايلام بيدار، گاهی مشاهده می شود که کمبود کالاها در بازار باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم وافزایش نگرانی ها از کمبود اقلام در جامعه می شود که بار روانی سنگینی را در ادامه در برخواهد داشت که گاها مورد استفاده رسانه های بیگانه قرار می گیرد.

امروز متاسفانه شاهد این مساله هستیم که در تامین برخی اقلام در بازار مشکل وجود دارد وهمین مساله باعث شده تا که دراین شرایط کرونایی در نقاط مختلف کشور صف های طویل شکل گرفته و  فضا برای استفاده دلالان فراهم شود.

ایران اسلامی کشوری است که خوشبختانه توانایی های بسیار خوبی در زمینه های مختلف را دارد واین را به خوبی به همه ثابت کرده است.

کمبود کالاها همراه با گرانی شده است

رضا احمدی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متاسفانه کمبود کالاها باعث شده تا برخی اقلام ضروری مردم نایاب شده و این شرایطی را فراهم می آورد تا کالاها گران شوند.

وی افزود: صف های طویل ، نایاب شدن برخی اقلام و اخبار ضد نقیض درباره مسائل مختلف بار روانی رابرای مردم به وجود آورده وبه نوعی باعث ایجاد ترس در مردم شده است.

احمدی در ادامه گفت: نباید شاهد مساله کمبود کالاها باشیم زیرا ایران کشوری است که استعداد خودکفایی را دارد ومی تواند شرایطی را برای رفاه هرچه بیشتر مردم فراهم کند.

این شهروند چرداولی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی وتدبیر مسئولان بتوانند به فکر معیشت مردم باشند.

کمبود و گرانی مواد اولیه برخی از قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها را به تعطیلی کشانده/ افزایش بیش از سه برابری قیمت روغن و ۹۰ درصدی قیمت آرد

جهان کوهزادی از قنادان وشرینی فروشان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: قنادی ها و شیرینی فروشی ها با مشکل کمبود و  افزایش شدید قیمت مواد اولیه مواجهند و این مسائل باعث تعطیلی برخی از واحدهای صنوفی شده است.

وی افزود: ماه گذشته هر حلب روغن ۱۶ کیلویی به قیمت ۱۵۰ هزار تومان عرضه می شد اما اکنون قیمت این کالای مصرفی مخصوص شیرینی پزها به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته ضمن اینکه در بازار کاملا نایاب شده است.

کوهزادی در ادامه گفت: قیمت هر کیسه آرد ۴۰ کیلویی مخصوص شیرینی پزی ماه گذشته ۱۵۰ هزار تومان بود که در ماه جاری با ۹۰ درصد افزایش قیمت آن به ۲۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی بیان داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز قیمت برخی اقلام مورد نیاز شیرینی پزی از جمله  پودر کاکائو و پودر نارگیل ۲۰۰ درصد گران شده است.

دولت شرایط تقسیم عادلانه کالاهای اساسی و مواد غذایی بین مردم را فراهم کند

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: دولت باید راهکار‌هایی اتخاذ کند تا برای هر خانواده و هر فرد یک نوع کالای غذایی یا یک محصول به صورت عادلانه تقسیم شود تا همه مردم بتوانند به صورت یکسان از کالاهای غذایی و حتی سایر اقلام کالایی برخوردار شوند تا شاهد وقوع کمبود کالا و افزایش نرخ تورم در جامعه نباشیم زیرا اگر برای هر فرد مشخص باشد که اجازه خرید چه تعداد کالا با چه قیمتی را دارد می‌توان به توزیع عادلانه کالا در کشور و کاهش نرخ تورم و مقابله با هجوم مردم به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها امیدوار بود.

 

 
گرانی اجناس و کمبود کالاها کم لطفی در حق مردم است 
 
حجت الاسلام "احمد امرایی" امام جمعه چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مردم در طول سال های مختلف همواره با آرمان های انقلاب تجدید میثاق کرده اند و شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که پدر، فرزند و یا عزیزانشان بوده اند. 
 
وی افزود: امروز شاهد این مساله هستیم که برخی کالاها در بازار نایاب شده است امری که زمینه سو استفاده دلالان را فراهم کرده است. 
امرایی در ادامه گفت: مسئولان باید به فکر مردم به خصوص در این شرایط کرونایی باشند.
 

 

انتهای پیام/ر