ایلام بیدار08:46 - 1399/12/12
یادداشت؛

مشعل پالایشگاه روشن و "ریه" چواری ها درحال خاموشی

مجتمعی که روزی مردمان اطرافش منتظر روشن شدن مشعل آن بودن امروز این مشعل روشن است و ریه مردم اطراف آن در حال خاموش شدن است.

"عباس خزلی"،فعال رسانه ای در یادداشتی با عنوان " مشعل پالایشگاه روشن وریه چواری ها درحال خاموشی" نوشت:زمانیکه کلنگ احداث پتروشیمی در شهرستان چوار به زمین زده شد موجی از شادی سراسر منطقه فرا گرفت که احداث این مجتمع عظیم پایانی بر محرومیت‌هایی که سالیان دراز است مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

هرروز مردم پیگیر پیشرفت این مجتمع بودند که شاید شاهد روشن شدن مشعل پتروشیمی باشند آن زمان مردم منطقه روشنایی پتروشیمی را آغازی زیبا برای زندگی بهتر تصور می کنند.

این روزها بحث و تبادل نظر در ارتباط با این مجتمع نقل محافل ومجالس وفضای مجازی شده است از دود سیاه وغلیظ آن تا تجمع همه روزه کارگران در مقابل استانداری ایلام.

مجتمعی که روزی مردمان اطرافش منتظر روشن شدن مشعل آن بودن امروز این مشعل روشن است و ریه مردم اطراف آن در حال خاموش شدن است.

جای تعجب است که وظیفه سازمان محیط زیست چیست واین سکوت معنا دار این سازمان برای چیست آیا دودی که قطعا مضر است وازشهر ایلام بخوبی قابل مشاهده است توسط سازمان محیط زیست دیده نمی شود یا نمی خواهند آن را ببینند؟

پتروشیمی وصنعت و پیشرفت لازمه یک منطقه برای خروج از محرومیت است ولی به چه قیمتی به قیمت نابودی ریه های مردم وابتلا به انواع بیماری های ریوی که کم کم شاهد مرگ و میر عزیزان باشیم؟

حضرات مسئول ذی ربط اگر این دود والودگی مضر نیست لطفا برای مدتی هم شده به مردم چوار افتخار دهید وخانواده خود را در کنار مردم وپالایشگاه ساکن کنید تا شما وقرزندانتان از نعمت این پالایشگاه بزرگ بهره مند شوید.

مردم چوار به هر دری می زنند که بتوانند کاهش دود غلیظ پالایشگاه را فراهم آورند ولی ظاهراً تلاش آنها نتیجه معکوس دارد وهرروز به آلودگی منطقه افزوده می شود.

مردم چوار بازهم امیدوارانه منتظر اقدام سازمان محیط زیست .مجتمع پتروشیمی .مدیریت ارشد استان ودستگاههای نظارتی هستند ان شاالله که احساس مسئولیت آنها را ببینیم.

 

انتهای پیام/ک