ایلام بیدار00:03 - 1399/12/14

روش های تمیز کردن نمای ساختمان

تمیز کردن بهاری نمای ساختمان پس از خاکستری زمستان زیبایی و درخشش را به ساختمانهای شهر می بخشد، امکان تعمیر را فراهم می کند و نماهای تاریخی را حفظ می کند. روش های تمیز کننده ساینده مانند سنگ زنی، سنباده زدن و انفجار می تواند به سنگ تراشی آسیب برساند.

به گزارشايلام بيدار،

کار مقدماتی برای تمیز کردن نمای ساختمان :

قبل از شروع یک برنامه تمیز کردن نما، شناسایی انواع سنگ تراشی در ساختمان و انتخاب مناسب ترین روش تمیز کردن برای نمای خود مهم است. تشخیص بین انواع مختلف سنگ بسیار مهم است. بعنوان مثال بعضی از سنگ های آهکی می توانند مانند ماسه سنگ به نظر برسند و آنچه به نظر می رسد سنگ طبیعی است می توان از سنگ ریخته یا بتن استفاده کرد.

 

بعضی از آجرها ممکن است حاوی ناخالصی باشند، مانند ذرات آهن که می توانند با برخی از مواد تمیز کننده واکنش نشان دهند و در نتیجه لکه ایجاد کنند. انتخاب نوع غلط روش تمیزکاری می تواند صدمات جبران ناپذیری به مصالح ساختمانی وارد کند، بنابراین در صورت تردید، بهتر است با یک متخصص درباره ترکیب و نوع سنگ های نمای خود، مشورت کنید.

 

همچنین توجه داشته باشید که برخی از مواد شیمیایی (و حتی آب) که برای سنگ تراشی ایمن هستند می توانند باعث خوردگی یا آسیب به سایر عناصر ساختمان مانند عناصر تزئینی فلزی، شیشه، ارسی های پنجره چوبی، میله های پنجره آهنی شوند. هر قسمت از ساختمان که تحت تمیز کردن نیست اما در معرض آسیب است باید پوشیده شود یا در غیر این صورت محافظت شود.

 

تمیز کردن نمای ساختمان,روش های تمیز کردن نمای ساختمان

نحوه تمیز کردن نمای ساختمان

 

روش های تمیز کردن نمای ساختمان :

ساده ترین و ایمن ترین روش تمیز کردن نمای ساختمان، شستشو با آب است. آب اغلب رسوبات خاک را نرم می کند. با چرخه های متناوب شستشو، می توان آب را به طور مداوم یا متناوب پاشید یا به صورت مه پاشید. فشار آب و بخار نیز از روش های معروف تمیز کردن نما هستند، با این وجود به تجهیزات پیشرفته تری نیاز دارید و باید با احتیاط استفاده شوند. 

 

در حالی که زیبا بودن ساختمان دلیل واضح و اصلی برای تمیز کردن نمای ساختمان است. اندازه گیری وضعیت زیرسازی سنگ تراشی تقریباً غیرممکن است، به عنوان مثال، نما با خاک، آهک و یا یک پوشش پوشانده شده است. برای تعیین مناطقی که نیاز به وصله گذاری، تعمیر و یا آب بندی مجدد دارند، یا در بعضی موارد، حتی برای شناسایی اصلی نما، باید از همه عناصری که مانع آن می شوند، تمیز شوند.

 

یکی دیگر از انگیزه های اصلی تمیز کردن نما تلاش برای حذف آلاینده های آسیب رسان مانند گوگرد و اکسیدهای نیتروژن و سایر آلاینده های باران اسیدی از نما است. این آلاینده ها برای تسریع در خرابی نما عمل می کنند.

 

رطوبت علت اصلی پوسیدگی سنگ تراشی است. وقتی رطوبت با نمک های محلول از آب باران آلوده یا گازهای جوی همراه شود، فروپاشی سرعت می گیرد. هنگامی که نمک محلول در آب حل می شود، از طریق منافذ یا ترک به عمق بستر سنگ تراشی می روند. هنگامی که رطوبت تبخیر می شود، نمک دوباره متبلور می شود و فشارهای زیادی را وارد می کند که سنگ تراشی را از داخل تجزیه می کند.

 

انتهای پیام/الف