ایلام بیدار08:08 - 1399/12/12
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خبر داد؛

توزیع و کاشت یک میلیون اصله نهال طی هفته منابع طبیعی در ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از توزیع و کاشت یک میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی در استان ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،"رضا احمدی"، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام؛ گفت: با توجه به فرا رسیدن زمان درختکاری و نزدیک شدن به هفته منابع طبیعی و آبخیزداری،توزیعیک میلیون اصله نهال گونه‌هایمختلفدر استان آغاز شده است.

وی افزود: این نهال‌ها بین متقاضیان شامل عموم مردم (بصورترایگان)، شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتیتوزیعمی‌شود.

احمدی اضافه کرد:توزیعنهال‌هابه منظورافزایش سرانه جنگل و فضای سبز استان وترویججنگل کاری و کاهش آلودگی هوا و حفاظت از آب و خاک انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه این یک میلیون اصله نهال در نهالستان‌های گرمسیری و سردسیری استان ایلام تولید می‌شود، گفت: نهال‌های مناطقسردسیریشامل بلوط،بنه، زالزالک،اوکالیپتوس، بادام وتایو در مناطق گرمسیری شامل کنار،کهور،آکاسیا، از جمله مهمترین گونه‌های جنگلی استان ایلام هستند.

اجرای طرح ملی زراعت چوب در استان

مدیر کلمنابع و آبخیزداری استان افزود: عموم مردم برای دریافت نهال رایگان از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه باید به محلچغاسبزو یا ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: به صورت رایگان در اختیار گروه‌ها، انجمن‌های مردم نهاد، ادارات و اقشارمختلفیکه قصد مشارکت در نهال کاری دارند، قرار می‌گیرد.

احمدی در ادامه به اجرای طرح ملی زراعت چوب اشاره کرد و گفت: استان ایلام یکی از مهمترین مناطق کشور برای زراعت چوب در کشور شناخته می‌شود.

وی افزود: این طرح امسال در سطح شش هزار هکتار از اراضی استان ایلام در قالب مشارکت مردم و مشارکت زارعین اجرایی می‌شود.

مدیرکلمنابع استانتاکید کرد: بیش ۲.۵ میلیون اصله نهال بین متقاضیان زراعت چوبتوزیعشده و انتظار داریم تا ۷.۵ میلیون اصله نهال در استانتوزیعشود.

 

انتهای پیام/الف