ایلام بیدار08:04 - 1399/12/11
روایتی از شنیدن نوای وحی درچرداول؛

تجلی انس با قرآن از زبان کودکان ونوجوانان

انس باقرآن امروزه همان چیزی است که راه سعادت بشری را در پی دارد و نباید شیوع ویروس کرونا در گسترش آن مانعی ایجاد کند.

به گزارشايلام بيدار، انس با قرآن همان چیزی است که امروزه همه مسئولین ومردم به خصوص نسل آینده را با آن آشنا کرد تا از برکات آن همه بتوانند به سعادت دنیا وآخرت برسند.

در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول کلاسی برگزار می شود که جنسش از نوع دیگری است ودرآن کلام وحی آموزش داده می شود.

این کلاس باعث روی آوردن کودکان ونوجوانان به کلام وحی شده تا از همان سنین کودکی با کلام الهی مانوس شوندتا در بزرگسالی از برکات آن بتوانند برای روشنایی بخشی به زندگی خود ازآن استفاده کنند.

قرآن وآموزه های دین اسلام همان چیزی است که امروزه بیش از هرچیز دیگری به آن نیاز داریم واز مسئولین گرفته تا مردم باید قرآن را الگوی زندگی خود قرار دهند تا شاید کمی از مشکلاتشان حل شده وبه سعادت اخروی دست یابند.

این حرکت زیبا در روستای زنجیره علیا برای راه اندازی کلاس قرآن باید حمایت بیشتری داشته باشد تاشاید روزی همه مردم استان ایلام از برکات آن بهره مند شوند.

"معصومه دیمکار"مربی کلاس قرآن زنجیره علیا که خود حافط 10 جزء از کلام الله مجید می باشد درگفتگو با خبرنگارایلام بیدار  گفت: شرکت کنندکان دراین کلاس از طیف سنین مختلف وبیشتر از میان کودکان ونوجوانان هستند که اکثرآن ها درزمینه حفظ فعالیت می کنند درمحل مسجد صاحب الزمان (عج) روستای زنجیره علیا کلاس ها برگزار شده است.

وی افزود:از این کلاس ها استقبال خوبی شده است وخوشبختانه همگی آن ها حداقل 2 جزء را حفظ می باشند ودربین آن ها حافظان 3،4 و6 جزء نیز وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه راه سعادت درحفظ قرآن تجربه کرده است گفت:قرآن راه سعادت بشریت را دربردارد وهدف از برگزاری این گونه کلاس ها هم مانوس شدن با قرآن کریم است.

دیمکار تصریح کرد:شرکت کنندگان به دلیل روی آوردن به حفظ قرآن تاثیرآن درآرامش ، یادگیری اخلاق ورفتار نیکو وکمک در تحصیل می دانند ومعتقد هستند که مانوس شدن با قرآن  در بیشتر مراحل زندگی به آن ها کمک کرده است.

درپایان باید گفت که ازاین گونه کلاس ها باید حمایت بیشتری شود وباید انگیزه مضاعف شاید بتوان به جای الگوهای غربی امروزه فرهنگ اسلامی را جایگزین آن کرد.

 

انتهای پیام/ر