ایلام بیدار07:48 - 1399/12/11
ایلام بیدارگزارش می دهد؛

ایلام نیازمند سرمایه گذاری هلدینگ های معتبر

با توجه به سرمایه گذاری های نا موفقی که قبلا در ایلام صورت گرفته موجب شده که جذب سرمایه گذار های بعدی به سختی شکل گیرد. بنابراین می توان گفت جذب سرمایه گذار بومی و موفق قطعا زمینه ساز جذب سرمایه گذاران بعدی خواهد بود.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::در شرایط کنونی کشور که با وضعیت نامناسبی دست و پنجه نرم می کند سبب شده است تا بسیاری از کارخانجات، شرکت ها و واحدهای تولیدی با مسایل و مشکلات عدیده ای روبرو شوند و یا حتی برخی از آنها دچار ورشکستگی شوند.

این معضل در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مانند استان ایلام با توجه به وجود منابع خدادادی نفت و گاز بیشتر نمایان است؛ولی متاسفانه هیچ گاه ایلام در اولویت دولت برای مرتفع کردن این مشکلات نبوده ونیست و این امر نشان از بی کفایتی مسئولان استانی دارد که توانایی پیگیری و طرح این مشکلات در مراتب کشوری را ندارند و این حقیقتی است که نمی توان آن را کتمان کرد.

یکی از راه های برون رفت از این معضل محرومیت و همچنین رونق تولید جذب سرمایه گذاران و شرکت های هلدینگ معتبر که نقس بسیار مهمی را در اقتصاد ایفا می کنند در زمینه های تجاری، اقتصادی، صنعتی و به ویژه کشاورزی است.

فرصت های سرمایه گذاری باید با رعایت مسایل و اصول کارشناسی دقیق و بعد از شناسایی و بروزرسانی به شرکت های هلدینگ معرفی شوند تا جذب آنها راحت تر صورت گیرد.

برای محقق شدن هرچه بهتر این موضوع ابتدا باید به ظرفیت های بومی اعتماد کرد و سرمایه گذاران بومی را به دلیل مزیت های فراوانی اعم از استفاده از تجهیزات و نیروی انسانی بومی، آشنایی با نقاط ضعف و قوت محل سرمایه گذاری و... در اولویت قرار داد که قطعا به سود توسعه استان نیز خواهد بود. 

نکته ای که مسئولین ما باید به آن توجه داشته باشند این است که با توجه به سرمایه گذاری های نا موفقی که قبلا در ایلام صورت گرفته موجب شده که جذب سرمایه گذار های بعدی به سختی شکل گیرد بنابراین باید در جذب سرمایه گذار فقط جنبه مالی لحاظ نگردد و تمامی ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد. در واقع می توان گفت جذب سرمایه گذار بومی و موفق قطعا زمینه ساز جذب سرمایه گذاران بعدی خواهد بود.   

تدوین فرصت های سرمایه گذاری ایلام به سه زبان در اختیار هلدینگ های بزرگ

در همین رابطه "جهانگیر رستم زاد"، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت: فرصت های سرمایه گذاری این استان اعم از اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی شناسایی و بروز رسانی شده است و از کلیه سرمایه گذارانی که رغبت به سرمایه گذاری در ایلام داشته باشند، استقبال می کنیم.

وی اظهار کرد: فرصت های سرمایه گذاری ایلام به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در حال تدوین است که پس از اتمام در اختیار سرمایه گذاران و هلدینگ های بزرگ برای سرمایه گذاری در ایلام قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام افزود: برای اشتغال جوانان این استان نیارمند سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای تولیدی هستیم و تمام توان خود برای احیای واحد راکد برای بازگشت به چرخه تولید بکار خواهیم بست.

رستم زاد اضافه کرد: برای رفع محرومیت و رونق تولید در این استان باید وزارت اقتصاد و دارایی نگاه ویژه ای به ایلام داشته باشد و بالاترین معافیت های مالیاتی را برای سرمایه گذارانی که حاضر به سرمایه گذاری در این استان شده را لحاظ کند.

وی تاکید کرد: پس از معرفی و شناساندن کلیه ظرفیت ها اقتصادی ایلام به کشور، بطور قطع ایلام از استان پیشرو از نظر حجم سرمایه گذاری در کشور خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه منابع داخلی بانک های استان در حال حاضر جوابگو حجم تقاضا مردم برای ایجاد سرمایه گذاری نیست، گفت: نیاز است وزارت اقتصاد و دارایی مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی این استان را برطرف کند.

رستم زاد در ادامه از مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی خواست: اقدامات لازم را برای تخصیص تسهیلات ارزان قیمت و همچنین تخصیص منابع داخلی بانک ها اتخاذ کند.

وی گفت: مساعدت بانک های عامل استان در حمایت از رونق تولید و همچنین تلاش بی وقفه مدیران واحدهای تولیدی در بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید برای کمک به اشتغال جوانان و تحقق شعار سال قابل تقدیر است.

 

انتهای پیام/ک